Tröttnat på batteri tiden.

Diskussion i 'Allmänt' startad av eak, 13 mar 2010.

1. eak

eak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Batteri tiden är verkligen värdelös. Jag har en samsung galaxy spica måst ladda den så gott som dygnet runt känns det som för att använda den. Batteriet blir skit varmt om man kör något spel. Vad jag kräver är att kunna vara innloggad på msn och att mobilen funkar längre än 5 timmar. Jag vill ju att msn ska dra inte mycket mer batteri än standbyläge. jag kör för tillfället jmsn då det är den ända msn app jag funnit som är någorlunda vettig. om det finns någon bättre app som använder någon proxxy och bara kollar refresh var typ 60sek då man inte har det uppe på displayen och det ligger som sagt en backend relay server hemma eller någon annan stanns. för att inte skiten ska liggaso ch käöka batteri som om man surfar/spelar för fullt.

2. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Just dessa MSN-appar är tyvärr kända för att dra mycket ström. jag kör själv e-buddy men har lagt ned detta med att alltid vara inloggad, suger ur batteriet rejält...

3. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det stöd för push i MSNs protokoll?
    Isf skulle det nästan vara dags att implementera en app som använder det. >.< Om inte, så är det fan på tiden att de lägger till det...

4. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Personligen tycker jag inte att det finns någon bra MSN-app över huvud taget, varken till ajfån eller till android. Jag har MSN Droid på min Magic och den är väl helt ok, använder den dock väldigt sällan. Men när jag har använt den har jag fått en känsla av att den använder sig av push, som Gmail-appen gör. Kan det vara så? I så fall har du ju ingen refresh-time alls utan när du får ett meddelande så poppar det upp direkt i luren. Eller är jag snett ute här?

5. pierre.c

pierre.c Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Palringo är ganska bra, men antar att även den suger ur batteriet. Men den fungerar väldigt bra att använda iaf..

6. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Tycker personligen att e-buddy är helt suveränt, bortsett från strömförbrukningen då. Kör både MSN & facebookchatten i den... Man lade i den nya versionen in en strömbesparingsfunktion som gör att den i viloläge bara söker efter meddelanden var 15:e minut (om man nu kan leva med det?). Använder den dock så lite så jag vet inte hur mycket det gjorde för strömförbrukningen, blir mest stressad av att i tid & otid bli störd av chatmeddelanden & min fru blir vansinnig:)

7. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Vänner tvingar inte vänner att använda MSN...

fler och fler i min vänkrets börjar gå över till överlägsna Gtalk :)

Bara en sån sak att man kan vara "inloggad" på flera platser samtidigt...

8. eak

eak Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man har kunnat vara inloggad i man på flera platser i minst ett år med msn. Dock stödjer bara officiella klienten det tydligen.

9. GTT

GTT Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min är uppe i 40 timmar sedan senaste laddning. :) Då har jag ringt en hel del, sms:at, skrivit anteckningar, använt gps och kartan, browser och mail. Tycker batteritiden är grym.

10. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Men är du ständigt inloggad på MSN då, och vilken telefon har du?

Själv har jag en Acer Liquid som nu varit upp i 27h och har 81% batteri kvar.... ;) Dock har jag en dator till MSN :P