Trolig bugg i Google kalender app

Diskussion i 'Applikationer' startad av jorgen68, 28 feb 2011.

1. jorgen68

jorgen68 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag använder en HTC Desier HD. Felet jag hittat uppstår i både orgina Google appen och i andra kalendrar jag testat.

Om man på datorn i Google kalender lägger till en händelse. Välj lördag och ett möte mellan tex 10:00 - 15:00 (tid spelar ingen roll). Välj sedan att händelsen skall upprepa sig. Välj lördag och söndag var 3:e vecka, evig upprepning. (felet uppstår även vid andra upprepningar).

Vad som nu händer är att i telefon appen så flyttar sig söndagshändelsen en vecka bakåt. Även om man uppdaterar telefonen så förblir originalet riktigt på datorn.

Är det någon som hör talas om felet innan, och kanske vet något som kan fixa det?

2. Judge

Judge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har märkt att tiderna kan ändras hej vilt om jag lägger ny händelse i datorn och synkar telefonen. En tisdag kl 8 kan helt plötsligt bli måndag 14 :(

Sent from my Desire HD using Tapatalk

3. jorgen68

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bump...

Ingen som vill testa det jag beskrev och se om ni får samma fel?

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Min flickvän jobbar var fjärde lördag. Hennes tid skiljer sig dessutom varannan onsdag då hon ibland börjar tidigare än annars. Hon har inte några problem med att kalendern hoppar åt något håll.

5. jorgen68

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som sagt felet uppstod när jag valde upprepa och kryssade för lördag och söndag. Det var då söndagarna hoppade en vecka bakåt.

6. Anders1

Anders1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det måste vara en bugg, jag har också det problemet. Jag jobbar var fjärde lördag/söndag men kryssar man i det alternativet hamnar lördag och söndag i olika veckor så att säga.

7. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Kan det vara något med vad man kallar vecka? Jag tror amerikansk vecka börjar på söndag medans vår börjar på måndag.

8. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Jag funderar också över det, men borde inte söndagen i så fall hoppa en vecka framåt istället för bakåt? Men det kan ju vara i den funktionen som buggen finns, ändå. :)

9. jorgen68

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så nu har flera stycken bekräftat denna buggen.
    Hur får man den fixad?

10. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Eftersom den amerikanska veckan börjar med en söndag kommer den tiden att flyttas bakåt en vecka.

Ex nu till helgen är det 19de och 20de. De är med vår räkning samma vecka men med amerikans räkning är den 20de nästa vecka. Det betyder att den söndagen som är samma vecka som lördag den 19de är söndag den 13de.

3 veckor framåt för dom dagarna kommer bli lördag den 9de och söndag den 3dje.

Det är helt klart en bugg men det är enkelt att gå runt den genom att skapa en händelse för lördag och en för söndag.

jorgen68 gillar detta.
  11. jorgen68

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack!! Va smart.......:)

Det funkar