Problem: Tronsmart CX 919 rebootar

Diskussion i 'TV' startad av karhart, 14 jan 2014.

  1. karhart

    karhart Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Så, igår fick jag hem min tvsticka. Pluggade in den, startade upp och allt verkade finfint. Installerade Netflix, viaplay och några andra appar.

    Problemet började när jag först startade Netflix. Efter cirka fem minuters stream så hakade stickan upp sig och startade om. Sedan dess har den inte betett sig likadant. Den startar, men inte förrän efter två tre försök. När jag väl kommer in så dör den så fort jag försöker starta något som kräver cpu.

    Är det fel på psun? Är stickan kass? Ska jag flasha finless rom? Hur kan jag enklast felsöka? Jag noterade när jag stoppar in usbkabeln i psun att den satt löst. Psun är på 5v/2a,och känns rätt billig.

    Tacksam för svar, är rätt besviken för tillfället.
     
  2. riper

    riper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    LG Nexus 5X
    Förstod jag det rätt att du alltså kör med adaptern? Annars med bara usb via tvn så kan strömmen ev inte vara tillräcklig.

    Jag hade problem några gånger med liknande men inte lika allvarligt.

    Körde själv in finless 1.6b. Sen blev stickan lite snabbare. Fortfarande slö jämfört med vanlig Windowsburk dock.

    Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
     
  3. karhart

    karhart Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    701
    Mottagna gillanden:
    182
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 pro
    Felet var ganska enkelt, jag hade stoppat i strömkabeln i "usb" uttaget, inte "dc". Nu fungerar allt som det ska. Kan dock inte flasha in finless, datorn hittar inte åt stickan. Men det får vara, nu fungerar den som den ska för tillfället. :) Tack för svaret!