Tror ni på froyo?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av betabob, 11 maj 2010.

?

Får vi spica ägare froyo

1. Ja

9 röst(er)
    15,8%
  2. Nej

20 röst(er)
    35,1%
  3. Ja men inte från samsung

28 röst(er)
    49,1%
  1. betabob

betabob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

det e kanske lite tidigt inpå 2.1 uppgraderingen för att börja tänka på nästa steg i android äventyret. Men jag kan inte låta bli att hoppas på 2.2 nu när det börja dyka upp lite ifo om vad som kommer.

Men kommer den till oss spica ägare? självklar hoppas väll alla på det men vad tror ni? och i sådant fall när?

2. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

jag är inställd på att det inte kommer.

3. Mist

Mist Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9a

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 9a
    Med tanke på hur de skött det med Galaxy så kommer det antagligen inte.

Jag frågade supporten men de är som vanligt ovetande, de visste inte ens vad 2.1 var när det hade kommit ut. :S

4. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag lägger mina förhoppningar på LeshaK. Det finns inte en chans att Samsung själva skulle släppa en uppdatering iaf.

5. Adyzz

Adyzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hoppas samsung får ut en uppdatering snabbt och en ny programvara till datorn också -.-'
    Med LWPs, Helix (lr ngn annan bättre launcher) osv :)

In my dreams :P

6. n3rox

n3rox Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 17

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 17
    Telefon 2:
    iPhone 16
    Skulle inte tro att det kommer, åtminstone inte från Samsung. Har vi tur kanske LeshaK knåpar ihop något :)

7. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Tror nog som de flesta här att det blir till att flasha det själv med LeshaK kompilerat Android :D Troligtvis lär nog de flesta mobiltillverkare komma med nya modeller som kommer med 2.2 OOB :)

8. bernard

bernard Droidmin Staff Member

Mottagna gillanden:
    48.057
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  9. exionen

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Dom vill ju gärna tjäna pengar om man säger så:) Skulle dom ge ut en nalle som sen går uppdatera till det nyaste hela tiden, då skulle dom nog konka rätt fort... Och sen är ju 2.2 en så pass stor förbättring enligt rykten och artiklar, självklart att det kommer en mobil som är helt anpassat till den då.

Personligen så tror jag att när 2.2 väl kommer, så står jag där med mina pengar och köper nya Spican... OM den blir lika lätt att ODIN flasha som innan då:) Såvidare vi inte tror på mirakel och att NPS helt magiskt blir användarvänligt :teeth:

10. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    "att NPS helt magiskt blir användarvänligt"

In my dreams :innocent:

11. CrazyDriver

CrazyDriver Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Problemet är att Samsung helt har missuppfattat Android. Som jag ser det så är Googles "vanilla" Android inte menat att hamna i färdiga telefoner. Jag ser det snarare som exempelapplikationer som visar vad som är möjligt med Android. Ändå väljer Samsung att ta Googles kod rakt av och lägga på sina telefoner. Dom bemödar sig inte ens att testa så att alla funktioner verkligen fungerar som det är tänkt. Det finns bara två rimliga förklaringar. Ett, dom har inte råd/tid att skriva egen mjukvara, två, dom klarar inte av att skriva egen kod.

Jag har kört min Spica med 2.1 ett tag nu och varje dag hittar jag nya helt idiotiska "buggar". Ex. telefonen låser själv upp sig i fickan och svarar på samtal. Volymknappen låses inte av skärmlåset så ibland får man en otrevlig överraskning när man sätter i lurarna. Telefonen vibrerar inte vid SMS och ljudinställningarna till notifieringar är uppenbarligen inte helt färdig. Brus och en massa jitter blir det när man spelar musik, trots att inga andra applikationen spelar. Väljer man ett album i listan så måste man trycka på den lila pilen och inte på själva albumet för då spelar den det förra albumet. Ljudbufferten är dessutom så stor att det är 20-50 ms fördröjning mellan bild och ljud vid streaming och nerladdade videoklipp. Fantastiskt dåligt!

Jag skulle med lätthet kunna skriva en lista på närmare hundra saker som inte fungerar eller fungerar riktigt dåligt. Jag kan ärligt talat inte begripa hur man ens får sälja telefoner som inte är färdiga. Min gamla SE K910i må vara simpel jämfört med en Android lur, men den fungerar iallafall. Android är bara ett plockepinn av fulkod utan helhetstänk och en bedrövlig prestanda. Får hoppas att det blir lite bättre med 2.2, men det lär ju aldrig Samsung släppa till Spica.

12. exionen

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Lite snabbt,
    Har upplevt det tvärtom med låsningen, att den inte låser upp sig i fickan som den gjorde för mig i 1.5, är det riktigt störande rekommenderar jag att ta ner lock 2.0 ev. lockbot från market.

Smaken är lite som baken på frågan om volymen, jag tycker att det är smidigt att man kan vrida upp och ner när låset är på.

Vib vid mottaget sms går att ställa in i meddelande inställningarna. Även vilket vibrationsmönster de ska ha, eller vänta... är det bara i handcent man kan ställa in vib. mönster? Hur som helst, finns flera korta, flera långa, ett långt och normal.

Last edited: 18 maj 2010