Tror ni windows phone 7 kommer konkurrera ut android?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Defeat, 27 oktober 2010.

1. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tja! Tror ni windows phone kommer ta mycket andelar från android nu när det kommer eller?

Jag menar det blir ju typ android med de bra delarna från iphone. Alla appar kommer att kontrolleras så att alla appar är av kvalitet (till skillnad på android markets 90% skräpappar..). Dessutom får inte tillverkarna modda interfacet hur mycket som helst, så uppdateringar kommer att fungera till alla mobiler direkt när de kommer.

Nu försvinner ju den enda anledningen till att köpa iphone (apparna). Dock kommer ju apples fan-skara med blåsta brats (som skiter i vad det är för telefon, bara den har ett "i" före och ett äpple på baksidan). Så det kommer fortfarande finnas retards som köper den. Men android lär ju halka efter med sina appar? Jag blir orolig som precis köpt en desire :(

Det ser ju onekligen ganska fräsigt ut osv. Hur potent tror ni windows phone 7 är, kommer det konkurrera ut android?

Känns som att android kommer flyttas till budget mobiler medans iphone och windows 7 kommer ligga på topp (där iphone inte kommer ha en chans, men ändå lyckas pågrund av blåste svensson)

2. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Jag tror inte på WP7, hoppas bara på att det floppar som WinMo gjorde.

3. egodeus

egodeus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoppas dom kommer ut med ett konkurrenskraftigt OS och där utvecklarna ser stor potential... Sånt tjänar vi konsumenter på.

4. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Windows mobile sket ju microsoft i. Allt såg lika dant ut i 7 år. De lade in mer och mer skit i det gamla OSet istället för att göra nytt, så det blev segt.
    Detta är ju något helt nytt och de satsar verkligen på det.

Enda nackdelarna med android är ju att uppdateringarna inte fungerar i alla telefoner, utan att tillverkarna ska sitta i 6 månader och meka ihop det först. Detta löses väl med android 3.0 gingerbread.

Den andra nackdelen är ju att vem som helst kan lägga in program till market place = 20 000 p12or kan mecka ihop ett eget buggigt och fult ms röj och lägga upp = det finns 20 000 olika ms röj = det går inte att hitta de bra apparna.

Känslan hos min tjejs iphone när man laddar ned ett spel på måfå - spelet ser bra ut och välgjort, även om det är simpelt

Känslan när jag 9 av 10 gånger laddar ned ett spel till mkin desire - Någon har gjort ett fult och buggigt hemma meck.

Börjar google bara att rensa lite bland apparna så blir det bättre. Annars tror jag iphone och wm7 kommer konkurrera ut android..

5. beversvans

beversvans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men då blir ju android låst som IOS. Tycker det är bra att dem inte har koll.

6. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Blir så trött på sånt här skitsnack om att bara brats och blåsta personer använder iphone. Topic är om hur windows 7 kommer att stå sig på marknaden men halva inlägget är om hur dumma iphone användare är. Tror du inte att det finns iphone användare som läser dina inlägg? Idiotiskt inlägg på många sätt och vis...

7. isMaskin

isMaskin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är en bra början, fast multitaskingen(eller avsaknad av), inget xbox live samt inget zune, inga svenska tecken i email etc, inga köpapps är showstoppers för min del. Hur man kan lansera en telefon i sverige som saknar allt det viktiga är helt obegripligt för mig.

Diggar deras Metro UI annars och får dom ordning på resterande saker så kan jag mycket väl tänka mig att köpa en och dumpa min android.

Om google nu skiter i att ge nexusen senaste versionen så har dom förlorat mig som kund till microsoft i vilket fall som helst eftersom det kvittar vilket märke jag köper av winp7 så vet jag att MS kommer ge den uppdateringar och inte HTC/Samsung osv.

8. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Mja. Tycker att man borde kunna installera vad som helst, men att apparna från butiken är kontrollerade eller något. Vad som helst, bara inte alla dessa skräpappar.

Sen är ju iphone låst på massa andra sätt. Man kan inte ändra intefacet något, allt består av en lista 4 år gamla ikoner, vilka man skla stå ut med i några år..

Lite låst tycker jag är bra, typ kontrollerade appar. Apple har ju dock gått ett antal mil för långt

9. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Alla jag känner som har iphone är blåsta och insnöade "iphone är bäst, skiter i vad du säger och vad annat som finns, ingen idé att ens titta på andra alternativ" förutom en person som är vettig. Han köpte den endast för att det inte går att göra så mycket på den, endast för att han vet med sig att han är lite teknikhandikappad.

Gick väl ut lite hårt kanske, men inlägget gick INTE ut på att kritisera iphone, även omdet kanske såg ut som det. Förlåt i så fall:) Ville bara konstatera att iphone har sina trogna anhängare som hänger kvar, oavsett vad andra tillverkare kommer med, medans android hänger löst.

Sen vad gör en iphone-användare här om man får fråga?:S Hehe

10. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tror definitivt Windows phone 7 har potential.
    Och konkurrens är fint, det pressar tillverkarna.

11. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2.635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Konkurrens är bra för konsumenter

12. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tror också att det har potential. Svårt att säga hur det kommer slå, då det går in på ett segment typ mitt emellan iphone och Android. En av dom saker som talar emot är just när man kikar på Microsofts mobiluppdateringar innan. Dessutom är det så vitt jag vet inte säkert att uppdateringar kommer vara gratis.
    Kan säga såhär, hade inte Android funnits hade jag nog hoppat på wp7, men i jämnförelse med Android tycker jag att det ser för tråkigt ut och för lite customize möjilgheter.

Konkurrens är alltid bra och jag tror att wp7 är bra för Android iom att Microsoft förmodligen inte har lika stängda möjligheter för utvecklare att utveckla mot flera plattformar, sånär som på directX. Apps som lätt kan fixas in på Android är alltid ett stort plus, och sen får givetvis Google yttligare en anledning att lägga massa krut på att vidareutveckla Android.

13. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Som utvecklare är jag intresserad av marknaden.., men själva telefonerna inte ö.h taget.
    Saknar Gtalk,Google-integration och allt annat google, Bing suger, Bing maps suger, Msn suger, användargränsnittet är alldeles för uppstramat, ser ut som det är 8 färger.

@Defeat,

kolla in appbrain, det är ett riktigt bra komplement till market som gör det lättare att hitta appar av bättre kvalité.

14. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Lite såhär kommer det se ut i framtiden med smartphonesegmenteringen:

Datornördar - Android
    Businessfolk - WP7
    Bakåtsträvare - Symbian
    Dravet - iPhone

Jag landar förhoppningsvis någonstans emellan Android och WP7 ;)

15. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    118

MINA ENHETER

Tycker WP7 ser väldigt intressant ut och det kommer absolut ta marknadsandelar. Många företag som använder Microsoft-lösningar och vill köra överallt. Men någon storspelare blir det inte.

Tror inte WP7 inte kommer slå sig in på entusiast-marknaden. Microsoft är för hårda med vad utvecklarna kan styra i telefonen (ingen kameraåtkomst exempelvis) och dessutom är Microsoft urdåliga på att leverera globalt. I Sverige och Europa är många av funktionerna inte tillgängliga, just de funktioner som gör WP7 speciellt. Levererar man inte en totallösning och inte låter marknaden täcka bristerna får man problem att slå igenom tror jag.

För egen del har jag sålt mig till Google och använder knappt några Microsoft-produkter så jag håller fast vid min Android ett bra tag förmodligen.

Dirk: Blackberry?

Last edited: 27 oktober 2010
  16. Pasulj

Pasulj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tycker också det ser riktigt snyggt och simpelt ut, och det ser ut att vara riktigt snabbt också. Dock har dom mycket kvar att arbeta med för att fixa det små detaljerna så som multitasking, tethetring, wifi hotspot.

Sen växer det väll ganska snabbt läste någon artikel att det fanns 1000 appar efter 5 dagar...

17. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Jag har alltid tyckt att WP7 inte är något jag vill ha.
    Men nu börjar jag faktiskt tycka att det verka bra. Det har en sak som jag verkligen saknar i Android, och det är snygga övergångar och snyggt gränssnitt. Android är mer trycka på en ikon och programmet hoppar upp, ingenting emellan. Det saknar jag.
    Annars tycker jag att Android är bättre/lika bra på allting.
    Så hoppas verkligen att de snyggar till gränssnittet i en framtida uppdatering!

18. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Blackberry kan klumpas ihop med Symbian ;)

19. Adam

Adam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Inget kommer "konkurrera android" aldrig.

20. Milky Way

Milky Way Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Apple iPhone 15
    Platta:
    Apple iPad PRO 12.9" M1
    • Inget klipp och klistra.
    • Endast apps från MS. Direkt från Apple's inlåsningskoncept.
    • Ingen multitasking.
    • Ingen USB-tethering.
    • Ingen wifi-hotspot.

Har de fixat något av det här ännu? Känns inte riktigt som framtidens mobila OS än så länge faktiskt.