Jag får inte kontakt med market. Jag är medveten om att det ska finnas någon tråd med likn. problem men jag hittar den inte. Jag har gjort ett gmail-konto. Jag har slagit av wifi och använt mig av 3G. Jag får det inte att funka, jag skriver in anv.namn och lösen och väljer sedan "sign in". Den jobbar ett tag och sedan säger den följande: " Can´t establish reliable data connection to the server This could be a temporary problem or your sim card may not be provisioned for data services. If it continues, call customer care" Jag kan ju surfa på simkortet så det borde inte vara nåt strul. Nån som har nån aning om vad som är mitt problem?
ingen som har någon som helst aning om vad det kan vara? Jag har lagt upp ytterligare en apn som är HELT enligt den wiki som står i den andra tråden och lagt som default. Kanske är värt att notera det eftersom det hade kunnat varit en "Issue". Jag blir galen!
nu har jag provat med ett annat simkort från telia, lagt till alla telia apn-inställningar, satt dom som default och det funkar ändå inte...måste vara nåt med telefonen.
inga problem överhuvudtaget att logga in på min gmail över telen. Fattar inte varför det inte funkar med market! ( om jag browsar in på gmail och loggar in )
Det verkar bara vara fabriksåterställning (och skriva in inloggningsuppgifterna direkt telefonen sedan startar) som gäller om man ska tro den här länken: http://www.google.com/support/forum/p/Google+Mobile/thread?tid=1a743e9b86168207&hl=en
**"##£@€$¤!!!!!! Jag får bita i det sura och göra så. Grrr....Fy vad surt. Tusen tack för svaret iaf, jag har själv letat på problemet och gått bet på att hitta nåt på google.
ÅÅÅÅÅH VAD SKÖÖÖÖÖÖNT!!! FUNKAR!!! Dessutom gick synkningen av mina 719 kontakter fort och smärtfritt...först när jag kom på att jag var tvungen att synka upp telefonen fick jag hyperångest för jag kommer ihåg hur struligt det var att installera HTC Sync och synka mot telen. Men det verkar vara 100%-igt "pc-skit" som inte har med telefonen att göra. Sweet! Tack Carina för att du hittade min lösning!