True Wireless hörlurar

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Saaanden, 28 jun 2018.

1. Saaanden

Saaanden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Sjukt sugen på köpa ett par, vilka använder ni?

Har testat Jabra elite 65t men de passa inte alls mina öron, hade ont efter 30 min ungefär så fick lämna tillbaks dem.

Vet vi om de är på gång att släppas något? Sugen på bluetooth 5.0 lurar gärna med funktionen att kunna stänga av ljud i sin omkrets!

Tips :)?

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 457
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det verkar finnas få BT 5.0-hörluar på marknaden. Anker Liberty+ är ett par: https://www.amazon.co.uk/Total-Wireless-Earphones-Bluetooth-Technology-Sweatproof/dp/B075JCG29M/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1530221775&sr=1-1&keywords=Anker+Liberty+

Dessa verkar också vara populära och påstås ha stöd för Bluetooth 5.0: https://www.amazon.co.uk/dp/B077CNSZBB/?tag=swedroid-21

Jag vet dock inte var man köper dem från en pålitlig källa utanför Amazon

De mer etablerade märkena verkar avvakta med BT 5.0-stöd. Jag vet inte riktigt varför det är så; de utökade parmöjligheterna borde vara skäl nog. Det vill säga att man kan ansluta flera par hörlurar till en källa om de har BT 5.0-stöd.

Förmodar att du menar NC/Noice Cancellation med stänga av ljud ur sin omkrets?

3. Saaanden

Saaanden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Väldigt få känns de som men skulle gärna vilja köpa nått från typ elgiganten så man kan testa och lämna tillbaks. För Jabras elite som jag testade gillade jag funktioner o allt sånt på men just komforten i min öronen var väldigt obekväm så vill helst ha den med mig att jag kan lämna tillbaks....

Vet du om de finns nånstans där man kan läsa om rykten eller vad som är pågång?

Ah exakt kom inte riktigt på vad de hette, men ja NC :)

Tack :)

4. hawah

hawah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Jag köpte Jabras tidigare hörlurar (Jabra Elite True Wireless) och är toknöjd med dom.
    Har testat ett antal hörlurar (in-ear,on-ear, around-ear) för att ha på buss/tåg/flyg, all med BT (och helst NC) men dessa är de som jag behållit längst och är fortfarande nöjd med efter ca. 7 månaders användning.
    Passform är ju väldigt individuellt men dessa passar min öron perfekt.
    Har även senare provat Jabra Elite 65t men de satt mycket sämre på mig iaf...
    Inga problem med parning med mobilen eller med varandra, inga problem med synk, etc.

Elgiganten säljer dessa:
    Jabra Elite Sport True Wireless trådlösa hörlurar(svart - Hörlurar för träning

bernard gillar detta.