true wireless

Discussion in 'Köpråd och fyndtips' started by gooner, Nov 9, 2023.

1. gooner

gooner Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Letar efter ett par true wireless som sitter på ögonen, alltså, som airpods. Hade ett par gamla Xiaomi TWS innan som jag tyckte var klockrena, kanske något klumpiga. Jag vet inte om Airpods är värda sitt pris? Känns dyra.

Prio är samtalsljud. (Tjejen köpte ett par Urbanista Austin på gekås, men samtalsljudet är ju under all kritik. Hon hör knappt vad jag säger.)
    Prio är också bra touchkontroller.

Vad har vi att rekommendera i prisklass under 1000-lappen helst. Ska man se efter ett par refurbished airpods kanske? Har vi några andra som är bra?

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du menar in-ear true wireless lurar så är det väldigt få som kan erbjuda någonlunda vettigt samtalsljud. Jag har varit på jakt efter ett par vettiga lurar som inte gör att man låter som om man är i rymden/källaren när man pratar, men har i princip varit omöjligt. Testat allt från JBL till Oneplus, personerna på andra sidan samtalet är aldrig nöjda (kan va min skånska).

Hur som helst, jag gav upp och köpte ett par Sony On-ear CH-720N, kostar 1000kr just nu på vissa ställen. Har inte fått klagomål en enda gång sen dess och har dem i allt från telefonsamtal till teamsmöten.

Hittar du några sjukt på in-ear får du gärna berätta.

3. gooner

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Är det så? Jag fick sällan klagomål på mina gamla Xiaomi TWS .. Trodde verkligen de dyra varianterna airpods osv skulle vara mycket bättre samtalskvalité på.

Nu kör jag ju inte teamsmöten osv med sådana lurar förvisso (och pratar inte skånska) :P

4. Cash

Cash Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Märkligt det här hur man uppfattar samtalsljudet. Jag har haft in-ears av alla möjliga märken och olika prisklasser och har inte kunnat hitta någon avgörande faktor för vilka som blir bra eller mindre bra innan de testats. De som fungerat bäst enligt de jag pratar med och som passade mina öron och i övrigt hade det jag önskade mig (inklusive ok ljud för musik och annat man använder dem till när man inte pratar) köpte jag på forumet för en rätt billig peng "på den tiden": Jaybird Vista. När jag väl lyckats slarva bort först den ena luren och sen den andra så köpte jag ett par nya, Jaybird Vista 2, men de blev inte långvariga då var och varannan jag pratade med bad mig PRATA I MIKROFONEN SÅ MAN HÖR VAD DU SÄGER! Sedan dess har mitt letande fortsatt men jag har ännu inte hittat rätt. Skulle kunna köpa ett par av den första generationens Jaybird Vista men det känns helt enkelt som att det måste finnas något på marknaden som inte har en handfull år på nacken...

5. katho

katho Android Medlem

MINA ENHETER

Airpod Pro 2 lär inte göra dig besviken.
    Under 1000-lappen lär vara svårt (omöjligt?) att hitta något som är tillräckligt bra.

6. erik.rahm

erik.rahm Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

AirPods är helt ok samtalsljud, gen 2 ej pro kan du nog få runt 1000kr gen3 ej pro kaanske 1900kr på blackfriday osv som kommer snart.
    Om du verkligen verkligen prioriterar samtal är det ju en dedikerad mic a la shokz opencom men då är du tyvärr borta från segmentet true wireless buds

Men för att summera apple AirPods har historia att anses ha bra samtalsljud

7. gooner

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Jo Airpods är väl airpods antar jag. Jag ska fundera på gen2, borde väl dyka upp något rabatterade på black friday kanske. Annars, vad tror vi om dessa? Det är så svårt att kolla recensioner på youtube, jag litar helt enkelt inte på dom :)

Nothing Ear (Stick) - White - Hörlurar | Webhallen

8. Cyberott

Cyberott Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

9. Cyberott

Cyberott Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

10. gooner

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
  11. gooner

Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Jag köpte tillslut Nothing ear stick. Samtalsljudet var över förväntan, lät faktiskt mycket bra. Nu har jag bara testat 15 minuter under bilkörning och 20 minuter när jag gick hemma i bostaden. Men jag frågade personerna jag pratade med och de sa att jag hördes perfekt. Musikkvalitén var väl sådär, sådär lagom som det blir när omgivningsljudet inte blir helt avstängt. Använde dessa på gymmet och jag har inga klagomål där :) Bättre än mina MI TWS jag hade innan, fodralet är ju vad det är, men jag är nöjd med fysiska knappar istället för touch. I det stora hela är jag supernöjd änsålänge.

erik.rahm likes this.