Truecrypt - kryptering för Android önskas

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av spaceuser, 23 jun 2010.

1. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!
    Jag önskar att någon kunde ta sig tid att ladda ned källkoden från truecrypt.org och kompliera appen (förhoppningsvis inte så mkt mer) så vi får en androidversion av denna utmärkta krypteringsprogramvara som är Open source.

Då skulle man kunna använda Dropbox + Truecrypt precis som beskrivs här

Tackar på förhand ;)

Last edited: 23 jun 2010
  2. vanquish

vanquish Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

TrueCrypt kräver tydligen stöd för FUSE, Device Mapping och kryptering i kärnan, någon som vet om det funkar i någon av standardreleaserna?

Samtidigt är frågan hur bra det går att synka volymer på det här sättet, monteras de på olika platser samtidigt kan resultatet i värsta fall bli tämligen "intressant".

3. spaceuser

spaceuser Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag kör Truecrypt på min stationära med Ubuntu 9.10 samt min notebook som har Ubuntu 10.04, och vad jag vet så är linuxkärnan i 9.10 version 2.6.31, och ännu nyare i android 2.1, så stödet borde väl då finnas, men rätta mig om jag har fel.

4. racersthlm

racersthlm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör 2.2 och den har kernel 2.6.32

5. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Fast de behöver inte ha tagit med det när de gjorde kärnan till Android. När man kompilerar en linux-kärna kan man välja ganska mycket saker som ska tas med eller inte. Att välja bort saker gör kärnan mindre vilket kan vara bra i en telefon. Vet inte hur man gör för att se om det är med när man bara har den kompilerade kärnan.