Tryckte "Avbryt" på ljudinspelning. Går filen att finna ändå?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Hartsner, 9 maj 2012.

1. Hartsner

Hartsner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hoppas jag lagt det i rätt del av forumet nu.

Sambon gjorde en lång intervju till sin uppsats och använde sin Galaxy Ace som diktafon (appen ljudinspelning). Av okänd anledning råkade hon trycka "Avbryt" under inspelning så ljudfilen försvann.

Går det att hitta denna filen igen? (Använder just nu StellarPhoenix och försöker hitta filen.) Väldigt tacksam för hjälp.

2. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Skulle säga att det är rätt kört. Jämför man med en klassisk bandspelare kan man aldrig få tillbaka ljudet efter man tryckt på stopp (ditt fall avbryt), eftersom det helt enkelt inte spelats in efter man tryckt på knappen. Ljudet som spelades in innan knappen trycktes in är nog också rätt kört. Antingen lagras ljudfilen i telefonens RAM (eller motsvarande på telefoner), dvs temporära minnet under inspelningen. När man klickar på spara kopieras ljudfilen från RAM till platsen man valt eller minneskortet. Klickar man på avbryt raderas ljudfilen från ramminnet och sparas med andra ord inte. Om den skriver direkt till minneskortet (fasta minnet) under inspelning raderas det som skrivits till kortet och med extrem tur kan du plocka tillbaka det med liknande program du provat. Dock har den förmodligen ett kryptiskt namn innan man väljer att spara vilket även försvårar att hitta den.

3. Hartsner

Hartsner Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Tack för svaret. Med hjälp av Stellar Phoenix hittade jag dock gamla inspelningar som var raderade, men inte den som aldrig blev sparad i första hand.

Om jag väljer att radera en fil från telefonen, hur kan den då finnas kvar så att jag kan återställa den med liknande program som Stellar Phoenix? Tar inte de raderade (vilket de egentligen inte är) filerna upp plats?

4. deks

deks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

är inte helt säker på varför jag fått för mig detta kanske något mitt undermedvetna tagit upp någon it-lektion i skolan eller något, men tror det är så att när du tar bort en fil så ligger den kvar egentligen fast den inte syns ända tills du ersatt platsen du har på din hådisk/minneskort eller vad som helst med något annat. tex om du har ett usb minne på 5gb, laddar hem en film på 5gb och tar bort den och sedan laddar hem en ny så kommer du inte kunna få tillbaka den gamla filmen igen helt.

Är som sagt inte alls säker på detta är bara något som säger mig att det är så här xD så någon som är mer inne på sånt här kan ju skriva om det stämmer eller inte :P

5. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Då är det förmodligen så att den först spelar in till det temporära minnet innan man väljer spara, som jag skrev i mitt förra inlägg.

Det är som "deks" säger, en raderad fil är egentligen inte raderad utan utrymmet är bara markerat som raderat. Filen blir först raderad när en annan fil skriver över utrymmet.