Tummen ner för Mozillas mobile browser Fennec!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av qetuR, 9 maj 2010.

1. qetuR

qetuR Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ju varit trogen Mozilla användare i flera år innan Chrome tog sej in på marknaden och ville bara göra tummen ner för Mozillas senaste mobilprojekt Fennec.

Visst är det en tidig, och man ska inte döma så snabbt på en alpha release, men appen tar ju 30 Mb! På ett redan jävligt slimmat utrymme hade jag inte en chans att få plats med det. Behövde ta bort en massa apps för att få det att funka...

Personligen tycker jag att programmet är segt, tar hemsidor segare än sirap och inget multi touch stöd. Har den medföljande browsern några som helst kombatanter?

För er som vill prova: http://www.downloadsquad.com/2010/04/28/firefox-for-mobile-pre-alpha-lands-on-android/

Last edited: 9 maj 2010
  2. markuz85

markuz85 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Upplevde den också som väldigt seg. Förhoppningsvis är den slutliga versionen snabbare..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. moody

moody Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Förväntar du dig verkligen full funktionalitet i en (pre-)alpha?

Det jag mest ser fram emot är en uppsjö av addons portade från firefox till fennec.

Over the last few months, we've made some great progress on bringing Firefox to Android. Michael Wu, Brad Lassey, Alex Pakhotin and I have been focusing on getting a build ready that's usable by a broader set of people, and we're now ready to get that build out there. This build should be considered "pre-alpha"

http://blog.vlad1.com/2010/04/27/fennec-on-android-ground-zero/

Last edited: 9 maj 2010
  4. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Lägg av. Det är ju ffs en alpha build - omöjligt att döma en releaseversion efter det.
    Tillsvidare kan du prova Skyfire, en ganska bra alternativ till stock browsern.

5. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Du kan inte förvänta dig så mycket från en pre-alpha. Att den är buggig, seg och instabil är rätt så logiskt. Mozilla kommer antagligen att pressa ner storleken på programet en hel del också. Jag tror att slutprodukten kommer att bli väldigt bra, då den har stöd för många firefox-addons.

6. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    802
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Hastigheten oroar jag mig inte mycket för, men däremot storleken på appen. Att de kan banta den mycket tvivlar jag inte på, men kan de få ner den till under 3 MB som sig bör?

7. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Stämmer in i sången och säger att man som sagt inte kan förvänta sig något som helst av en alpha. Storleken oroar mig inte så jättemycket heller, med sdkort lagring i Froyo så ser jag hellre något tyngre program med superfunktionalitet för framtiden. För det är ju just det det är, ett program som kommer i framtiden.

8. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Själv tycker jag att du borde ta ditt lata ar*le och leta dig information innan du kritiserar helt vilt. Jag har i en annan tråd lagt ut vad som kommer ske med Fennec, och det du kritiserar är EXAKT det de kommer förbättra!! Sök om den, och läs det jag skrivit!

9. wimanx

wimanx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER