Testade 1.20 lite snabbt och det här är mitt första intryck:
Trevligt upplägg när man kommer in i appen med en lagom utzoomad översikt. Förstod dock inte vad de olika färgerna representerade? Finns de beskrivna någonstanns i applikationen? Kanske kan lägga färgbeskrivning under en tab tills vidare?
När jag försökte zooma så hände det vid flera tillfällen att den visade informationen för en "plupp" i närheten istället för att zooma.
Vid ett tillfälle när jag flyttade runt kartan så försvann den helt och det var bara en vit bild i kartområdet. När jag flyttade runt på den vita bilden så fick jag väntemeddelandet ändå som om kartan fortfarande var där. Att gå ur appen och starta upp den igen löste det dock.
En mindre detalj är att det skulle vara trevligt om prickarna följde med kartan medan man zoomade 
Tabben Turistmål var lite knepig att förstå direkt. Jag försökte flera gånger gå in på den bara för att se att den var helt tom? Efter ett tag upptäckte jag att man var tvungen att klicka på ett element under Lista för att visa Turistmål. Det som även var lite knepigt var att om jag sedan letade vidare och hittade andra sevärdigheter som dök upp i Lista och sedan klickade på Turistmål så var den gamla informationen kvar. Det är nog något som kan uppfattas som rörigt överlag.
Något jag däremot störde mig lite på var att informationen öppnades i en ny tab när man klickade någonstanns. Problemet var att jag då använde tillbakaknappen för att komma tillbaka till kartan men kastades då istället ut ur applikationen. Det hade inte varit så farligt om kartan hade behållt sin position när man gick in igen men då var kartan tyvärr utzoomad till standardläge.
Ett förslag är att istället för att ha tabbarna så öppnas en ny aktivitet när man klickar på en plupp och visar då listan. När man klickar på ett objekt i listan så öppnas en ny aktivitet med Turistinfo. På så sätt kan man använda tillbakaknappen vilket jag tycker känns mer naturligt.
På Turistinfo skulle det kanske finnas en möjlighet att lägga till i favoriter? De favoriterna skulle kunna ligga under en tab bredvid kartan?
Hoppas att jag inte låter för negativ, överlag var det en trevlig applikation men med vissa (enligt mig) mindre intuitiva moment.
Last edited: Jun 24, 2010