Tutorial för Game Development - Android Studio

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av androslott, 4 apr 2015.

1. androslott

androslott Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det finns en bra sida för Game Development som heter Kilobolt. Efter varje dag visas hela koden för hur långt man kommit. Helt perfekt. Problemet är att de använder Eclipse och jag vill använda Android Studio.
    http://www.kilobolt.com/game-development-tutorial.html

Finns det några bra Tutorials för spel eller vanliga enkla appar där de använder Android Studio? Jag hittar bara videokurser, men vill ha text där jag kan kopiera koden för att slippa skriva allt själv i vissa lägen. I videokurser hoppar de dessutom över vissa steg och förutsätter att man fattade det som hoppades över.

Är intresserad av alla tips, gärna koden för hur man gör spelet Pong i Android Studio, eller kanske en enkel app där man lägger ut sin egen bok eller serietidning.

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Koden i Eclipse är exakt samma som i Android Studio. Det enda som egentligen skiljer dem åt är hur man utför olika saker och hittar i miljöerna.

Jag använder både Eclipse och Android Studio för mina olika projekt. De gamla ligger i Eclipse och alla nya i Android Studio. Eftersom jag är mer van vid Eclipse så har jag svårt att hitta alla shortcuts, men utöver det så är det ingen skillnad.