Tv flimrar klipper gräs..

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av andersjohansson1984, 21 jul 2023.

1. andersjohansson1984

andersjohansson1984 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Någon som vet om det går att förhindra att teven flimrar när man klipper gräset(förutom att ge fan i att klippa :))?

Har boxer och kortet sitter i teven bak.
    Vet inte om teven flimrar när man streamar, men vet att det inte går att se på tv kanaler samtidigt iallafall.

Bifogade filer:

2. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Gräsklipparen skickar helt klart ut elektriska störningar och borde i dagens läge inte vara CE-godkänd. Teven eller Boxer-mottagaren kanske inte heller borde vara godkända...

För länge sedan minns jag att det fanns filter (fanns nog både för el och tv-signaler) att köpa som man satte in på enheterna som stördes men om det funkar och hur det funkar vet jag inte...

Innan du försöker köpa något filter, kolla hur det blir när du streamar. Om det inte är några störningar då så ska du kolla upp signalen in till Boxer, hur kommer den signalen in, via egen antenn eller på annat sätt?

MultiMan och Kristy gillar detta.
  3. jogge

jogge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    514

MINA ENHETER

Om det är en bensinklippare, så finns det både tändstift och tändkabel med inbyggd resistor som minskar störningarna rejält, kanske är det ett tändstift utan resistor som sitter i, eller kanske utslitet, prova att byta till ett nytt resistortändstift först, då det är enkelt gjort.

bernard, Kristy och Heleg gillar detta.