Tv ut Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av S-Droid, 31 jul 2010.

  1. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Nån som vet vad man kan skicka ut via tv ut?

    Skulle det exempelvis gå att skicka ut co pilot via tv ut?

    Är det en microusb-rca(komposit) kabel man ska ha?
     
  2. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Just nu är det högtalarkontakten som används (3.5mm - 3*RCA), om du kollar i tråden "Tillbehör till Galaxy S" så tas det upp där. Samsung har en egen för TV-ut (kostar runt 120kr), men det ska tydligen fungera med lite andra märken också.

    Det finns även rykten om att det ska gå med microUSB - HDMI, men det är inte bekräftat ännu.
     
  3. Rongden

    Rongden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag provade med en gammal kabel jag hade liggandes, var en 3.5mm kabel till en olikfärgade kablar :P vet inte vad de heter, dock blev bilden inte speciellt bra, men den visade precis allt på telefonen. Så den borde nog kunna visa även det.
    Dock har jag hört att de ska komma microusb-hdmi, dock vet ja inte om det kommer fungera, men om det gör det är det ett stort steg upp från den tv-ut som finns nu! :)
     
  4. Rongden

    Rongden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hehe, lite för långsam :P
     
  5. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    De olikfärgade kablarna är det jag kallade för RCA. Det brukar vara röd, vit (eller svart) och gul. Kompositvideo heter det nog.

    När du har problem med att bilden inte blir bra, har du testat att ansluta kontakterna i någon annan ordning, eller är det just kompositvideon som inte klarar högre?
    Jag vet inte vem som skrev det, men det var också i "Tillbehör till Galaxy S"-tråden som jag läste att det kunde vara så att de skickar bilden på olika kontakter, men det är inget jag kan undersöka själv.
     
  6. Rongden

    Rongden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har provat lite olika men tycker inte det blir kanon, dock sitter jag på 46" ca 1,5m ifrån då kablen är så kort så kanske inte den bästa av jämförelser :P
     
  7. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    46" på 1.5m avstånd är nog inte vad komposit är avsett för, 28" äldre "tjock-TV" på 3m avstånd är nog mer rimligt. Jag får nog köpa en sladd och testa på en 46" för att se hur bilden faktiskt blir, funderar ändå på att beställa lite mer saker.
     
  8. Zentric

    Zentric Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Den gula kabeln är video, de vita och röda är för ljudet.
    Den gula kan enbart sända väldigt dålig video då standarden inte tillåter bättre. Det är nog bättre att vänta på HDMI varianten.
     
  9. birger

    birger Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör med Nokias 3.5mm - 3xRCA.
    Funkar bra, men självklart ingen vidare bildskärpa..
     
  10. Mellon

    Mellon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    som skrivits i tidigare tv out trådar här i galaxy forumet så kan man tå tag på en kabel ifrån dealextreme för 39sek. För mig fungerar den bra (dock inte testat ljudet, bara bilden).

    Och det som man ser är "What you see is what you get." alltså det du ser på skärmen av telefonen ser du på tvn.