två fågor - lagring/ordning och ikoner

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av behedwin, 6 nov 2010.

1. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

jag kör launcher pro plus
    är inte rootad fast har 2.2 nyligen isntallerat.

Jag vill ändra mina ikoner.
    Dvs de jag har på hemskärmen skall vara snyggare än standard ikonerna.
    så jag tänkte göra shourtcuts men då stöter jag på det uppenbara problemet....
    jag har inga snygga ikoner :P

så fårgan är, finns det några bra paket man kan ladda hem eller någon vettig sida jag kan leta på?

---
    --
    -

Fråga nr 2 ikväll är om hanteringen av filer, musik och bilder.
    vad jag förstått så har jag ett telefonminne, internet minneskort samt mitt egna externa minneskort.

vart sparas alla appar jag laddar hem?
    varför hittar jag inte musik filerna när jag skall ändra rington i telefonens inställningar, utan jag måste gå via musikspelaren för att hitta dem.
    det jag laddar hem hamnar på ett ställe och ibland två ställen...

det känns väldigt rörigt när jag kollar på alla mappar och jag vet inte vad som är vad.
    skulle vilja styra upp saker lite mer och få överblick på vad som är vad och vart saker skall ligga.

2. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

1:
    Lite ikoner att hitta på det här forumet
    Sök i de trådarna som har [Ikoner] i sitt namn till en början med.

2.
    a) Appar du laddar ner sparas på telefonminnet under /data/apps (som du kan komma åt med rootad telefon). Med 2.2 kan du dock välja att flytta över appen till det interna SDkortet. (Viss cache från några appar sparas från början på sd-kortet)

b) kopiera de låtar ur din spellista du vill använda som ringsignaler och placera dem i sdcard/media/ringtones (foldern ringtones finns inte från början i de allra flesta fall så den får du göra själv) genom tex den inbygga appen My Files. Du kan göra samma sak med sms signaler som du har på externa sd-kortet genom att spara dem i sdcard/media/notifications (samma där, skapa foldern om den inte finns).

c) Hamnar på två ställen? Troligen en bugg. För mig brukar det mesta lösa sig genom att gå in i appens mapp (om den finns) under sdcard och ta bort cache-mappen. Jag måste göra så för att mitt galleri ska uppdateras efter att ha laddat ner bakgrundsbilder från zedge tex.
    Annars vet jag inte varför saker laddas ner till två olika platser, verkar onekligen knas.

Hoppas detta gav svar på något av det du sökte.

Lycka till

Last edited: 6 nov 2010
  3. behedwin

behedwin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack
    Men jag fattar inte hur man byter ikon på mappar

Eller måste man använda Folder orginazer egna mapp
    Den är så omständig att fylla

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk