Två frågor från en nybörjare.

Discussion in 'Hero' started by Brother_B, Nov 30, 2009.

1. Brother_B

Brother_B Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Jag kan inte få fram min plats i t.ex. klockan eller vädret, utan det står endast Aktuell ort inget annat.
    Jag har gps'en igång men det verkar som om det kanske är en inställning som jag inte vet nåt om.

2. När jag lyssnar på musik och telefonen låser sig själv efter i mitt fall en minut, då kan det oftast efter när den bytt låt börja hacka och ha sig, om jag då låser upp telefonen så funkar det bra och den slutar att hacka.
    Jag har testat både med den medföljande musik Widgeten och genom att starta programmet direkt ifrån programikonen. :confused:

2. deltoro

deltoro Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

1:an är lite märklig. I min hemstad (landskrona) får jag också "aktuell ort". Min första gissning var att endast större städer finns med, men när jag glatt kör post i diverse byar i danmark med befolkningar på 10k och mindre så hittar den rätt... märkligt i varje fall.

2:an hade jag en del problem med i början. Tror det löste sig när jag slängde in MCR (en custom rom för hero:n, fungerar märkbart bättre än orginalet enligt dem flesta). Det står mer om den i en av trådarna högst upp på listan.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Kanske är det lite som Snowstorm ( en annan väderapp)
    Den hittar i Norrköping olika områden (t.ex skarphagen). MEN, när man kommer nära centrum står det Norrköping bara.

Kanske fattar den inte ytterområden?

4. Varazir

Varazir Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Info:
    Nova launcher
    Vad har ni satt som "home" ? Jag har Helsingborg, verkar sätta det som current . Åker jag tåg så får jag upp Landskrona Lund och Malmö varefter jag är.

5. Brother_B

MINA ENHETER

Home ? Vart hittar jag det ?

6. deltoro

deltoro Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok... det är ju bara sjukt. Jag har Helsingborg som Home eftersom det inte går att välja Landskrona i listan och den brukar visa Helsingborg när jag är där, men den visar inte Landskrona. Kan det bero på att den är väldigt känslig över var i stan man är? Funkar kanske dåligt i vissa bostadsområden?

7. Brother_B

MINA ENHETER

Jag har i alla fall lyckas med bedriften att få en plats bestämd ibland. Jag gick in i inställningar och plats , sen satte jag på "använd trådlösa nätverk", då funkar det i alla fall ibland.