Problem: Två frågor, lååågt ljud och tillbehör

Diskussion i 'Google Nexus' startad av kahn, 15 feb 2013.

1. kahn

kahn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hej, jag är ny ägare till en Nexus 7:a. Jag köpte också ett par Bose OE2 lurar som jag vet är bra sedan tidigare. Jag har dock ett problem jag hoppas få hjälp med.

Först och främst är det ljudet, det är så in i förbannelse lågt, hur jag än gör. Jag har provat med kabel och via BT och jag har maxat ljudet på Nexusen och BT och det är fortfarande inte speciellt högt. Nästa sak är att den vägrar vara kvar på den högsta nivån (alltså inte speciellt högt), om jag pausar en stund och sedan kör igång igen så har den automatiskt sänkt sig en hel väldig massa snäpp... Fruktansvärt jobbigt.

Är de någe knas på min enhet eller är det verkligen såhär på alla? Om det generellt är dåligt/lågt ljud hur gör jag? För jag kan inte ha det som det är nu, det går inte... Ny rom?

Har provat med speaker boost och volume + och de gör ju inte ett dugg skillnad.

Hur är det i övrigt, ska man ligga kvar på stock eller köra någon annan?

2. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    När den sänker av sig själv, så tror jag att det är för att "skydda öronen". Har fått meddelanden som frågar om jag vill gå över den "säkra" gränsen rär jag höjer volymen. Ljudet i mitt är bra :)