Två Herofrågor

Diskussion i 'Hero' startad av ebbot, 2 sept 2009.

1. ebbot

ebbot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har numera en Hero och är relativt nöjd. Det är bara två saker som stör mig. Jag har försökt hitta svar men tänkte att någon kanske vet här...

Det ena problemet är att jag inte kan få helt tyst på mobilen. Satt i ett möte med vad jag trodde var ljudlös telefon när almanackan började larma om ett möte en timma senare som jag inte skulle glömma. Dock gjorde den det riktigt högt vilket var pinsamt. Samma sak händer när jag sätter på mobilen. Då börjar något störande ljud med en robot som hoppar omkring bland Herologgan. Finns det något sätt att få ett "riktigt" ljudlöst läge.

Den andra frågan gäller kontakterna. Jag har lyckats få in alla mina Gmail-kontakter, dvs. varenda jäkel jag mailat. Det är ett par 100 personer med eller utan namn eller telefon nummer. När jag ringde HTC sa de att det enda sättet att bli av med detta var att göra en fabriksåterställning vilket jag gjorde men fick precis samma problem igen. Finns det något sätt att få en vettig telefonbok?

2. nazurro

nazurro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur ser kontakterna ut i gmail? Jag har, utan att ha skapat det själv, en grupp "My contacts". I applikationen People, under fliken Groups, har jag klickat Menu och sedan Sync groups. Där har jag sedan sett till att enbart "My contacts" är ikryssad. I den gruppen ser jag sedan till att bara "riktiga" kontakter finns, och man kan redigera dem enkelt i webläsaren, på en riktigt dator helst.

Jag vet inte om det var till någon hjälp, men...

3. gnuttenx

gnuttenx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Om du håller in On/Off/Lock knappen så får du upp endel val. Klickar du på Vibration Mode så ställer den automatiskt Silent Mode och har bara vibb på. Men kör du Silent Mode, så tror jag att varken vibrationen eller ljud är på.

4. ebbot

ebbot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fasen vad snabba svar! Tackar tackar!

nazurro:

Tog bort mina 350 kontakter från "My Contacts" till en annan katalog och får hoppas att den inte fylls på igen. Det är nog enda sättet.

gnuttenx:

Ska pröva att sätta den silent och se om det hjälper. De sa på HTC att det inte går att få tyst på larmen. Jag tror dock inte detta hjälper för startljuden.

5. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Startljude är en fil liggande i /system/media/ man kan radera den (det gör jag alltid när jag flashar en ny rom) du behöver en rootad mobil eller du bara bootar med en rootad recovery det är enkelt du behöver tre filer en heter fastboot , den andra adb och det tredje recoveryXX.img sedan startar man i fastboot och kör dessa i datorn

fastboot boot recoveryXX.img
    när den är på skriver man
    adb shell mount -a
    adb shell rm /system/media/boot.mp3

sedan starta om för hand eller
    adb shell reboot
    hur du fixar dessa kan vara lite knepig så läs på lite via länken nedan , du kan skippa 6 och 7 om du bara vill ha bort filen annars kan du passa på och roota med! genom 6 och 7.
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=4257045&postcount=38

6. ebbot

ebbot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det satte mig på rätt spår! Jag tänkte dock att det vore dumt att radera ljudfilen så jag letade lite i foldern och hittade filen /system/media/bootscreen/boot_animation.xml. Där fanns en sträng som innehöll useAudio="1". Jag ändrade 1 till 0 och vips var startljuden borta.

Tackar igen för hjälpen!

7. plexuz

plexuz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det var ett bra tips och det är väl just det här är väl en av anledningarna till att vi gillar Android :-)