Två irriterande problem med min Desire

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av yewn, 22 aug 2010.

1. yewn

yewn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nyss flyttat och måste vänta en vecka eller två på att mitt bredband ska kopplas in. Under tiden använder jag således tethering-funktionen på telefonen. När det funkar så funkar det bra. Problemet är att jag lyckas aldrig hålla igång det en längre stund.

Kör jag via usb så funkar det runt 5min innan det slutar funka.
    Kör jag via wifi så kan den hålla mycket längre, ibland har tom jag tröttnat innan telefonen har gjort det. Men i snitt blir det runt 10-15min.
    Kör usb på den stationära och och wifi på den bärbara. Båda har win7, bärbar är 32bitars, stationär 64.

Jag har Tre och mottagningen i lägenheten är max.

Problem två kom efter jag uppdaterat till Froyo. Problemet som upstod var att musik hackar när jag spelar den. Om jag endast lyssnar på musik är hacken något jag kan leva med. Några milisekunders uppehåll någon gång ibland.
    Ska jag däremot surfa eller göra något annat samtidigt kan musiken stanna upp i flera sekunder innan den fortsätter.

Hade problem med att kameran inte fungerade efter efter jag installerat Froyo och gjorde därför en fabriksåterställning. Osäker på om problemet uppstod först då, eller om det uppstod iom Froyo.

2. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hmmm... Jag har aldrig problem med wifi-tether dock kör jag Mac OSX till vardags (har windows på datorn också)... Jag har dock inte testat wifi-tether på windows.

När jag testade USB-tether på windows fungerade det för det mesta utan problem. Det hände dock ibland att jag fick låta windows köra en "automatisk felsökning". Första gången jag gjorde det tänkte jag "Äh, ännu en av windows onödiga guider som aldrig leder någon vart" men till min stora förvåning funderade det... felet var att något med DHCP inte var aktiverat... jag vet inte vilken meny man kollar om det är aktiverat eller inte i... men det är så jag löser mitt problem - kanske inte är samma som ditt...

Lycka till och hoppas att det hjälper.

(USB-tether på mac är bara att glömma)

3. bdkswe

bdkswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hmn min wifi delning fungerar klockrent. Har du möjligt vis någon sleep timer?

Kolla så att du inte kör flera program från sd kortet när du spelar musik.

4. yewn

yewn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

wifin har faktiskt fungerat stabilt bra länge nu. Usbn är fortfarande värdelös, tror inte det har med sleep eller liknande att göra. Verkar som att den går ner även om jag använder telefonen samtidigt.

Hur kollar man om ett program körs från SD-kortet?

Last edited: 22 aug 2010
  5. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Vilken musik-app använder du?

En sak jag har märkt är att spotify (även offline mode) hackar om man belastar cpu hårt - men inte om man lägger in sina egna mp3-filer. Jag tror det beror på att spotify kör ogg-vorbis som standard encoding på sitt ljud vilket kräver mer cpu-kraft men mindre är bättre komprimerat och således minimerar datatrafiken för samma ljudkvalité.

Program körs inte från SD-kortet. Dom lagras på SD-kortet för att sedan flyttas till ram-minnet när dom ska användas. Med tanke på att Desire har enorma mängder ram (nästan 600mb) så ska det inte spela någon roll. Eller... om du har ett program som läser/skriver EXTREMT mycket till SD-kortet så kanske prestanda påverkas... men musiken du lyssnar på har max en datarate på 320 kbit/s (motsvarar 40kbyte/s) och ditt SD-kort ska klara minst 2 mb/s och klarar troligen mycket mer. Så jag tror inte att SD-kortet är problemet.

6. yewn

yewn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det spelar ingen roll vilken spelare jag använder, musiken hackar till ändå. Undantaget verkar var när jag streamar från ex listen eller beyondpod. Tyvärr har listen slutat att fungera ordentligt och beyondpod är rätt värdelös på att streama.

7. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Sjukt, satt och läste detta om dina musik hack problem. Har aldrig haft några hack någonsin. Men så tänkte jag sätta på lite musik och då började det hacka direkt. Sekundlånga hackningar. Spelade ingen roll vilken musikapp jag använde. Provade med Music Mod och bTunes. Kan säga att jag installerade Music Mod för endast några dagar sedan. Hackade inte efter omstart dock...

Vi kanske kan hitta vad det beror på tillsammans?
    Min konfiguration:
    Desire, Froyo, Launcherpro, Widgetlocker, kanske 8 appar installerade på SD-kort, Synkat musiken med Salling Media Sync, Music Mod och bTunes som musikspelare

någon idé??? :)

8. yewn

yewn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, precis samma problem som mig. Spelar ingen roll vilket program jag använder för att lyssna, det hackar ändå.
    Vad jag vet så har jag ingen app installerad på sd-kortet. Använder dock Launcherpro jag med. Kan ju alltid testa att avinstallera Launcherpro.