Fråga: Två korta frågor ang nätverk och appar

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av gmats, 22 nov 2012.

1. gmats

gmats Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om detta hamnar rätt men annars får väl nån flytta den då, men ...Min telefon har böjat tappa nätverket hemma, så fort skärmsläckaren slår till släpper den wifin, men när man väcker telefonen så hoppar inte wifi igån 9 av 10 gånger, utan man måste dra ner listen och markera ur sen klicka i wifi igen.
    Är detta nån inställning som jag kan göra nånstans ?
    Min andra fråga gällar alla dessa förinstallerade appar som min telefon är full av och som jag aldrig använder. Musichub, google+, gamehub, chattar´, messenger+ osv.
    kan jag få bort dessa ? Min telefon är "orginal" och inte rootad lr nått

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Det första du bör göra är kontrollera att du har senaste uppdateringarna installerade. Anslut USB-kabeln till din telefon och dator och installera Samsung Kies och kontrollera så allt är uppdaterat. De står i programfönstret om det är uppdaterat eller ej.

Ang wifi problemet så kolla här:
    Hem -> Meny: Inställningar -> Wifi -> Meny: Avancerat ->
    Se till att Wifi sovläget är inställt på "Aldrig". Att den aldrig skall koppla ifrån även då mobilen är i sovläge. Beroende på version av telefonensprogramvara så heter menyerna lite annorlunda så jag kan inte säga exakt vad menyvalet heter i just din telefon då jag inte vet vad du har för systemprogramvara.

Du kan avinstallera de flesta appar i telefonen utan att ha root med hjälp av programmet Easy Uninstaller. Du hittar de här:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.infolife.uninstaller

Den inbyggda apphanteraren i Telefonen blokerar nämligen vissa appar ifrån att avinstalleras. Med Easy så går den förbi detta. Tänk dock på att de går bara om du kör ICS eller nyare systemprogramvara, varför de är viktigt du har senaste programvaran i telefonen. Sedan går vissa appar inte att avinstallera med Easy heller. Då krävs root för att få bort dom helt tyvärr. Vilka som går och inte går de märker du när du provar.

3. gmats

gmats Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wifi i Viloläge var inställt på "endast vid anslutning".
    Men om jag är hemma, och den känner igen nätverket. varför kopplar den då ner?
    Men aja.. nu hoppas jag just det fungerar bättre då.
    Jag testar att ladda ner appen du tipsade om.
    Tack så mycket.

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Vid anslutning = Då laddaren är ansluten. :)

Hoppas de blir bättre efter du ställde om det.