Två nandroid backuper

Diskussion i 'Allmänt' startad av FOO, 28 dec 2009.

1. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hej

Jag har tagit två nandroid backuper, en på 1,5 och en på 2,01:an som cirkulerar. Nu så gör jag så att jag kopierar backuperna och om jag använder 1,5:an så lägger jag in 2,01:an på minneskortet för att välja återskapa senaste och vise versa. Känns dock lite bökigt att hålla på och kopiera fram och tillbaka. Finns det något sätt så jag kan välja vilken av backuperna jag skall köra, alltså ha kvar båda två på sd-kortet och sen välja den jag vill köra?

2. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

dra in nyaste recovery'n. Den borde ge dig den möjlighet du efterfrågar. Den gjorde det på magic recoveryn

3. Pata

Pata Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har Recovery 1.5 och där kan man välja vilken backup du ska köra. Jag har i efterhand döpt om dom.
    Jag har
    Orginal
    MoDaCo
    och 2.1 Update 1.8 på mitt kort.
    Det är bara att välja vilken Rom man skall köra.

Enklast att döpa om dom är att koppla upp mobilen via Usb och döpa om mapparna i Mappen för Nanodroid via datorn

4. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nu har jag uppdaterat till 1.5.2 funkar smidigt som tusan...

Ytterligare en fråga. Jag har nu massa filer på sd kortet som hör till detta, kan jag radera dom eller behövs dom? Jag tänkte på i mitt fall dessa. recovery-RA-hero-v1.5.2.img, cm-hero-revovery.img, revoverry-backup.img. Måste jag ha kvar dessa eller är det bara att ta bort?