Två nybörjarfrågor

Diskussion i 'Allmänt' startad av mrmozart, 9 jul 2009.

1. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har tankat ner lite diverse filer via bilagor i mail, musik via usb, filer från hemsidor etc. Dessa lagras på SD-kortet antar jag. Ibland kan jag se filerna, t.ex. om jag väljer att visa bilder i Gallery etc. Finns det något sätt/app att hantera alla filer i en filhanterare?

Har testat att föra över lite filmer till Magic:n och spela i Meridian. Det verkar generellt inte fungera att ta en .avi-film, men jag håller just nu på att testa att konvertera till mp4 först. Är detta rätt sätt? Om jag tankat ner en filmsnutt från en hemsida kan jag välja att öppna den i ett program "Movies" som verkar acceptera mer än Meridian. Dock kan jag inte hitta det här programmet någonstans annat än just när man tankat ner via Browser? Ikonen är samma som Gallery.

2. mrmozart

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Angående fråga två. Hur ska man konvertera så att det funkar att se på Magic? Nu gjorde jag någon form av mpg4, men det fungerar ändå inte.

3. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Vet inte riktigt vad du menar med fråga 1, men det finns en filhanterare som heter Astro.

4. mrmozart

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det var precis en sådan jag menade! Tack så mycket för snabb hjälp!

Är det nu någon som vet hur man kan se på nedladdare filmer (divx etc) på telefonen med? Helt ok om jag måste konvertera först.

5. kigurai

kigurai Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har ingen Android lur själv ännu (men ikväll om jag har tur) men när jag undersökte just filmuppspelning så hittade jag den här sidan: https://help.ubuntu.com/community/AndroidVideoEncoding
    Med lite extra fipplande så lyckades jag utan större problem konvertera .avi till .mp4 mha ffmpeg. Hur Windowsanvändare gör har jag dock ingen aning om :(