Två problem - SVT Play och datoranslutning

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Hollywood, 27 januari 2011.

1. Hollywood

Hollywood Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej gott folk!

Jag fick min Galaxy S igår och har pillat och lekt. Man kan ju inte annat än att bli imponerad av denna pryl. Jag har dock stött på vissa problem;

- Jag älskar SVT's app, SVT Play. Tidigare hade jag en *host*iPhone*host* och det var den och Spotify jag nyttjade mest. I min Galaxy får jag den inte att fungera. Jag har Android 2.2 och kollar över WLAN (3G-surf aktiveras i nästa vecka). Jag får bara upp texten "Filen kan inte spelas upp". Inget ljud, ingen bild.

- Det andra problemet är att koppla den till min dator. Jag har Win 7 32 bit och har installerat skitprogrammet "Kies". Vid ett tillfälle har datorn känt av telefonen, installerat drivrutiner och synts under "Dator". När jag var inne i Kies stod det dock bara "ansluter", utan att något hände. Därefter har jag alltid fått "Enheten känns inte igen" när jag kopplat den till datorn.

Jag vet att båda dessa problem diskuterats här och på andra forum, men de lösningar jag försökt med (sätta på USB-masslagring m.m.) har inte fungerat. Vad gäller SVT Play har jag bara läst att det ska fungera med 2.2.

Om någon har tips eller tips om tråd jag missat vore jag mycket tacksam. Även tips till en nybörjare på Android tas emot med glädje.

Adios!

2. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Får inte heller svt play att fungera men du kan ju alltid gå in på hemsidan och titta därifrån. Flyter på fint hos mig. Finns det någon speciell anledning till varför du vill använda kies? Det finns andra och bättre program tex myphoneexplorer.

3. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

SVT Play krånglar, jag hittar det inte ens på market med 2.2.1. Tog dock apk filen från en annan lur jag har och det funkar fint för mig.

Ang. anslutning till datorn, ladda ner Android SDK och lägg in USB drivrutinerna därifrån