Två små repor på min Nexus!

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av suprc, 17 jun 2010.

1. suprc

suprc Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Jag upptäckte precis att jag hade två små repor på min Nexus One. Vad man har läst OCH sett så ska den ju tydligen vara orepbar, men icke. Jag har aldrig haft nycklar i samma ficka osv. Dock har jag inget displayskydd vilket jag ångrar lite nu. Så nu tänkte jag fråga er om det finns någon "mirakelsalva" eller liknande som skulle kunna fungera? Typ som tandkräm fungerar för dvdskivor.

Annars får jag väl helt enkelt leva i denna misär.. Nädå, det stör mig egentligen inte speciellt mycket men det skulle naturligtvis vara trevligare med en repfri display :)

2. Joppeflopp

Joppeflopp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Tror inte någon sagt att den är orepbar, snarare att den är otroligt stryktålig. Låter som du kommit åt den med någonting bra jävla vasst, nycklar vet jag av erfarenhet att de inte räcker för att repa skärmen. Höll på att gråta av ångesten när jag lyfte upp mina brallor morgonen efter fylla och insåg att mobil och nycklar legat i samma ficka ett bra tag. Efter närmare undersökning - 0 repor och det var inte en av de lugnaste kvällarna jag varit med om. En liten anekdot bara...

3. larpez

larpez Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har lyckats få en väldigt liten repa i skärmen, den syns dock enbart när skärmen är släckt eller i motljus osv. Som tur är störs jag inte av den alls men som ovanstående sa är skärmen inte repfri men väldigt reptålig.

Använder telefonens lilla ficka enbart på jobbet annars får den vara fri. :-)

4. Brasse83

Brasse83 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också en liiten repa. Så orepbar är den inte tyvärr.
    Har säkert lyckats fått nått vasst litet sandkorn eller nånting där när jag stoppat den i fickan.

Är också lite nyfiken om det finns någon typ av putsmedel man kan använda för att få bort repan?

5. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har någon liten minirepa som syns när skärmen är släckt och man "speglar" mot ett ljus, syns aldrig annars. Någon mesig påse/skärmskydd har jag aldrig använt och kommer aldrig att använda.

6. aneell

aneell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

är det bara jag som ser ett mönster i skärmen? typ 100 "repor" som går diagonal över skärmen och bildar ett X? :P antar alla har det märkte det efter 2 veckor ja haft min N1a

7. firetech

firetech Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Inte för att idiotförklara någon, men det där låter mer som fettfläckar.

8. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

9. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Det är normalt. Trådarna som känner av vart fingrarna är på skärmen. Har samma på min n1 syns om man vinklar den i rätt ljusförhållande.

10. aneell

aneell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jaha det är det de är till för :P