Två smart plugs i ett dubbeluttag?

Discussion in 'Smartprylar och det smarta hemmet' started by tahoma, Dec 22, 2021.

Tags:
  1. tahoma

tahoma Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

De flesta smart plugs är tydligt så pass stora att man förstår att det inte får plats två stycken bredvid varandra i ett vanligt dubbeluttag i väggen.
    Så min fråga är om någon känner till någon mindre smart plug där det faktiskt får plats två bredvid varandra?
    Även om det finns någon där det får plats en jordad stickpropp bredvid smart plug:en vore intressant att veta.

Jag har sett Deltacos SH-P01M som kanske kan fungera, men jag tänkte kolla om någon annan redan testat först.

Last edited: Dec 22, 2021
  2. geobjork

geobjork Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har SH-P01, diameter 50mm, går inte två i bredd. DELTACOs specs visar att SH-P01M har en diameter på 44mm. När jag ser på mitt dubbeluttag, (med ögat, utan att testa, har ingen SH-P01M), så borde det gå två i bredd...

tahoma likes this.
  3. ruf0ns

ruf0ns Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S24 U
    Gyllenb, Kiddy and tahoma like this.
  4. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Jag köpte en på LightInTheBox som borde funka för dig @tahoma@tahoma men den verkar inte finnas kvar i sortimentet så den kan tyvärr inte hjälpa dig.

Däremot har Kjell&Co en som ser rätt kompakt ut och dessutom är rätt billig, se här, dock skriver i som recenserar just den strömbrytaren att de inte har fått den att fungera om den inte sitter direkt i väggen (vilket inte skulle funka för mig).

En sak som är störande med många smartplugs och adaptrar är att många grenuttag har 45° vinklade uttag och då går det inte att sätta dem i uttagen bredvid varandra, hade uttaget inte varit vinklade så hade det funkat... Den som jag länkar ovan till ser dock väldigt kompakt ut så det kanske funkar med den om den nu accepterar att sitta i ett grenuttag...

5. EricG

EricG Adult Droid Medlem

Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    tahoma likes this.