1. Du måste ha varit medlem i minst fyra veckor (30 dagar) och skrivit minst 10 inlägg för att skapa annonser på Swedroid. Befintliga annonser kan du däremot svara på om du är medlem. Läs reglerna.
    Stäng notis
  2. Fello: Billigt. På riktigt. Valfritt mobilabonnemang för 25 kr/mån - i 4 månader!
    Stäng notis
  3. Varning för bedragare. Använd inte samma lösenord på flera webbplatser och aktivera 2FA!
    Stäng notis
  4. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Google: P10 | P10 Fold | P9 | P9 Fold | P9a | Watch 4 | Watch 3 | Buds 2 | TV 4K | Tab
    Stäng notis
  7. Stäng notis

Säljes: Två stationära gamingdatorer (NU ENDAST 4.000kr)

Diskussion i 'Köp och sälj' startad av Charocles, 17 okt 2025 kl 20:29.

1. Charocles

Charocles Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

God kväll

Testar att sälja mina äldre stationära datorer här. Båda har använts för gaming och videoredigering i jobbet.

Jag kan NOLL om datorers andrahandsvärde eller vad varje komponent är värd; vill ha det sagt direkt. Om ni tycker att jag satt priserna för högt, helt ok att ge bud under! Och om jag har satt pris för lågt; säg till (eller köp den bara och säg inget så får jag aldrig veta, det är ok med. :) )

Ska beskriva varje dator så gott jag kan men har ni fler specifika frågor så är det bara att skriva här i tråden eller i PM, så ska jag göra mitt bästa att svara.

1. Gaming/Redigeringsdator

Specifikationer:

• CPU: Intel Core i5-9600KF (6C/6T, 3.7–4.6 GHz)
    • GPU: Gigabyte GeForce RTX 3070 8GB
    • RAM: 16 GB DDR4 @ 3200 MHz
    • Moderkort: ASUS Prime Z390-P
    • Lagring:
    • 3 × Samsung EVO 1 TB SSD
    • 1 × Kingston 500 GB SSD
    • 1 × WD Blue 1 TB HDD
    IMG_6039.jpeg

Ja, vad ska man säga om denna. Den har tjänat mig väl i jobbet och hanterat både videoredigering och tyngre spel utan problem, faktiskt bättre än min nuvarande nyare jobbdator.

Tidigare i år började den dock krångla ibland: fläktarna slog igång på max, skärmen blev svart och jag behövde starta om för att kunna fortsätta. Fabriksåterställning funkade inte då som lösning. Återigen, jag kan noll om datorer så jag vet inte varför den höll på så. Jag packade bara ner den och använder numera bara vanliga jobbdatorn.

Med det sagt så har jag startat upp den nu i veckan inför försäljning, lekt runt med den lite och fabriksåterställt igen och har inte stött på problemet under dessa dagar.
    Kan inte garantera att det inte händer igen dock, så någon mer kunnig än jag skulle säkert kunna lokalisera problemet.

Jag spelar inte mycket på dator längre så min vanliga jobbdator funkar fint för mig, så tänker att den hellre får komma till ngt hem som kan ge den kärleken den behöver istället för att den är nerpackad hos mig. Snyggt chassi är det också. :)

Pris är så svårt men vet att jag måste ha något för att få ha kvar annonsen så jag säger 4000kr eller bud och uppmanar de som är intresserade att buda under om ni tycker jag satt för högt pris! Om inte annat så borde de olika komponenterna vara värda detta.

2. Taurus Overkill GTX Titan

Specifikationer:
    • CPU: Intel Core i7-4770K (4C/8T, upp till 4.0 GHz)
    • GPU: MSI GeForce GTX Titan 6 GB
    • RAM: 16 GB Corsair DDR3
    • Moderkort: MSI Z87-S02
    • SSD: Samsung 840 – 250 GB
    • HDD: Toshiba 3 TB 3.5”
    • PSU: be quiet! KRAFT 700 W
    • Kylning: Corsair Hydro H80 + Corsair Air SP120-fläktar
    • Chassi: Cooler Master HAF 912 Taurus
    • Optisk enhet: Samsung 24x DVD±RW

IMG_6043.jpeg

Min gamla trotjänare. Återställd och funkar som den ska, trots åren på nacken så är SSDn snabb och fin.

Tänker cirka 1500kr eller bud?

Jag finns i Stockholmstrakten och ser gärna att köpare kan hämta, men jag kan mötas upp halvvägs om inte annat.

Snabb affär har förtur! Vill gärna sälja asap pga rensning. :)

Som sagt, tveka inte att ställa frågor.

Mvh,

Last edited: 17 okt 2025 kl 23:31
  2. Feisson

Feisson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    922
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold6