Tvättmaskin - studentlägenhet

Diskussion i 'Off Topic' startad av Ignoramus, 7 aug 2015.

1. Ignoramus

Ignoramus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jo, undrar vad man ska göra om det inte finns tvättmaskin i "anslutning" till studentlägenhet. Eller rättare sagt, tänk om det är "sunkigt"?

Kan man skaffa en tvättmaskin till studentlägenheten som i "vanlig" lägenhet? Man kommer ju trots allt bo där ett tag, är det tillåtet?

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Fråga ägaren av huset/lägenheten. Alternativt står det i kontraktet/avtalet som du skriver på. Det kan gå och eventuellt får du inte göra det. Får du köpa en lär du behöva en rörmokare som installerar den.

3. Ignoramus

Ignoramus Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Har inte blivit erbjuden en lägenhet ännu men får väl fråga. Tänkte att det kanske var en "konstig" fråga att ställa när det gäller studentlägenhet. Därför tänkte jag att jag frågar här först. :)

Jo, jag vet att det krävs rörmokare. Det är inga problem...

4. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Jag ser det ganska osannolikt att det inte skulle finnas en tvättstuga. Jag har haft umgänge med många som bott i studentghetton och tvättstugor i de har väl definitivt varit i olika nivåer. Vissa har varit galet sunkiga och andra inte. Jag hade flaxen att få ett privat bolag som drev några få studentlägenheter (massiv bostadsgigant, antar de fick skattelättnader för lite få studentbostäder) och det var galet schysta med allt som hade med lägenheten att göra. Jag fick t.ex spika och gå loss på väggarna. Men jag vet samtidigt att andra vänner knappt fick titta på sin vägg av hyresvärden.

5. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Studentlägenheter är oftast ganska små och att det skulle finnas tillräckligt med utrymme för att ställa in en tvättmaskin är ganska osannolikt.

Vänta tills du har en studentlägenhet. Se om tvättstugan duger. Om inte så kollar du om det finns möjlighet att ansluta en egen tvättmaskin. Att utreda det nu innan du vet något om var du ska bo är onödigt arbete eftersom ingen studentlägenhet är den andre lik.