Tvättmaskin vs. Headset

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by Mellon, Mar 9, 2011.

1. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hejsan Alla!

Om ni som jag tycker att ert headset börjar bli lite skitigt och sunket så har jag en enkel lösning i två steg.

1. Glöm headsetet i ett par byxor som du slänger in i tvättmaskinen och kör igång.
    2. Lägg det nu blöta, men rena, headsetet i en påse med ris i ~24h

Nu är de klara för användning igen :)

Vidare till historien hör att jag i ca en månad letat efter mitt headset men inte kunnat hitta det. Förvånad blev jag när det följde med tvätten ut ur tvättmaskinen.

Får ge en elog till samsung. Blev lite förvånad att det funkade efter en sådan brutal resa. Lyssnar nu glatt på musik igen när jag är ute och går :D

Yasho likes this.
  2. joi

joi Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle dock gissa på att något sådant försämrar livslängden på headsetet rätt så mycket.

3. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det återstår att ser. Jag återkommer om det plötsligt skulle ge upp.

Sedan om det inte framgick så hade jag tappat bort mitt headset och sedan hittat det i tvättmaskinen. Mao var det inte meningen att köra det i en tvättmaskin (och det är inget jag rekommenderar). Mest bara roligt att det klarade av att tumla runt i vatten i 30min och sedan funka :)

4. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

hehe, den första uppfattningen jag fick av ditt inlägg var att man skulle få bättre ljud om man körde headsetet i tvättmaskinen :)

5. elof

elof Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Oj, lyssnar du på musik i originallurarna? Mina hade så dålig ljudkvalitet att jag omedelbart förpassade dem till skrotlådan.

6. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag körde ett sonyericsson headset i tvättmaskinen en gång och hörlurarna fungerade efteråt men mikrofonen gick sönder. Fungerar även mikrofonen för dig nu?

7. Samurai237

Samurai237 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är ju likadant med folk som fortfarande kör med apple-lurarna som följer med. Jag skulle inte klara mig med något av de par hörlurar tillverkarna skickar med. Dock tycker jag att in-earlurarna samsung skickar med är bättre än de flesta som andra skickar med.

8. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja de är inte de bästa. Dock kunde jag inte använda mina andra då samsung har sin egen lilla specialare av 3.5mm stereoplugg. Har för mig att de satt jorden (eller något liknande) i annan ordning än vad man vanligen gör.

Har du något annat headset att rekommendera som passar direkt i SGS'sen?

Yes även micen och alla dess funktioner fungerar som så sig börs.

9. erahk64

erahk64 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har läst att Nokia och Samsung har samma typ av 3.5 mm kontakt, så det är bara leta efter Nokia-kompatibla headsets.
    Men det är säkrast att prova.

10. Shooto Great

Shooto Great Youth Droid Medlem

Telefon:
    LG V10

MINA ENHETER

Telefon:
    LG V10
    Telefon 2:
    One plus One
    Måste nog säga att mina original hörlurar till SGS är något av det bästa man fått med på bra länge.Alla lurar jag fått med SE tex suger (med fluffiga små kuddar som ramlar av etc.)Men klart att det finns bättre lurar att köpa till

11. kropoktin

kropoktin Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Exakt samma sak hände mig. Letade efter lurarna i ett par veckor, hittade dem när jag plockade ur tvättmaskinen och svor då jag trodde de var pajade. Till min förvåning fungerade de lika bra som tidigare, var bar lite renare :)

12. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Haha skönt att veta att man inte är ensam :)

13. elof

elof Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nix, ty jag använder ju inget headset utan bara ett par vanliga stereo-ploppar av märket Sennheiser för att lyssna på mp3:or.

FYI: Med nyare SpeedMod-kärnor får man Voodoo-sound (dvs ännu bättre ljudkvalitet än vanligt) samt att Samsungs designmiss åtgärdas - man kan prata i telefon med plopparna i öronen och hålla telefonen som en mic i handen framför munnen istg att tvingas plocka ur en plopp ur ena örat och hålla telefonen vid örat för att höra den andre parten.