Tvinga fram högre volym, Chrome/Chrome OS?

Diskussion i 'Applikationer' startad av N6290, 19 aug 2024.

1. N6290

N6290 Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 042

MINA ENHETER

Jag skulle se film i webbläsaren på en Chromebook nyligen, det visade sig vara en film som var dåligt mixad så ljudet var alldeles för lågt trots att alla reglage på webbsidan (Viaplay) och på datorn var på max. Med andra filmer var det inga problem, det gällde just detta filmexemplar, ett halvklassiskt problem med dålig ljudbild. Räddningen blev ett tillägg i Chrome Web Store som gjorde det möjligt att "tvångs-höja" volymen på denna webbsida.

https://chromewebstore.google.com/detail/ears-bass-boost-eq-any-au/nfdfiepdkbnoanddpianalelglmfooik

Det verkar som detta tillägg använder Manifest version 2, vilket Chrome kommer slopa stöd för om ett halvår eller något. Tillägg i Chrome måste istället stödja Manifest v. 3 framledes, en version som låter tilläggen göra mindre saker av säkerhetsskäl, vilket kan innebära att vissa funktioner inte längre kommer kunna utföras.

Mina frågor:
    Någon som känner till ett Manifest v. 3-tillägg som gör det möjligt att tvinga fram högre volym, likt det jag länkat ovan?
    Finns det något annat sätt på en Chromebook, istället för "tillägg"/extensions, att tvinga fram högre volym, typ någon gömd systemmeny? Jag har kollat på vanliga inställningarnas ljud-meny, där fanns inget sätt.
    Sista frågan är egentligen samma grej fast på Android. På Android körs ju inga Chrome-tillägg alls. Finns det något sätt i operativsystemet att tvinga fram högre volym utan root, kanske någon dold meny, under Developer options eller liknande?