Tvinga gmail att skicka mail på en gång?

Discussion in 'Allmänt' started by McZ, Jun 30, 2011.

1. McZ

McZ Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tänkte föra över bilder från telefonen till min dator genom att skicka mail till mig själv. Från min GMail på telefon till min jobb mail.

Problemet är att efter jag valt alla bilder och valt att skicka mail så händer inget.
    Mitt mail ligger i "Outbox" och skräpar, kommunikationspilarna visar inte att någon data skickas alltså skickas inte mitt mail. Kommunikationen med Internet fungerar utmärkt eftersom jag kan surfa m.m.

Så finns det något sätt att tvinga GMail appen att skicka mitt mail på en gång? Jag misstänker att den väntar med att skicka det tills nästa gång den syncar alla google prylar.

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Min gmail skickar direkt när jag trycker på skicka. Du kan trycka menu i gmail appen och ta uppdatera så körden hämta/skicka också.

Det är inte så att det bara tar mycket lång tid pga antalet bilder? testat via wifi?

3. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Jag tycker det är värdelöst att dom inte kan ha en stapel så man ser hur mycke som har skickats, även här så kan det ta en evighet innan nån händer, fast om jag dödar gmail och startar den igen så börjar den skicka

4. McZ

McZ Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

om det bara tar lång tid pga antalet bilder borde pilarna som visar datatrafik indikera det

5. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Använd dropbox i stället för gmail. Kolla min signatur.