Twinstick/dualstick spel sökes

Diskussion i 'Spel' startad av whiteman, 10 jan 2011.

1. whiteman

whiteman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Testade gun bros på min desire och av nån anledning har dom stängt av multitouch för desire´n. Finns det fler liknande spel?
    Mvh

2. zippiz

zippiz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Troligen för att Deisire inte har äkta MT utan bar dual-touch. Finns massa information om detta på forumet, tex har om du söker långt tillbaks i min profil. (Då skrev jag iofs om Nexus One, men det är samma problem).

3. whiteman

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

men det konstiga är ju att det funkar klockrent på mini squadron:ehm:

4. Nephisto

Nephisto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jo men det är ju i olika hörn och då funkar det oftast som det ska. Det är när de samma ledd som det blir probs. Så egentligen borde de kunna flytta upp styrkorset på gun bros.

5. whiteman

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Aha ok

6. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Tänkte bara snabbtipsa om Meteor Blitz. Det är polerad twin stick-action där du som ensamt skepp slåss mot meteoriter. Det finns några vapen att skaffa sig, som kan uppgraderas allt eftersom.
    Mjuk, följsam kontroll och snygg vy av Tellus som bakgrund fick mig att förlora en timma i detta spel, som i senaste versionen är helt gratis. Sök på Market och finn.

7. Dracoth

Dracoth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

8. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Kan starkt rekommenera Meteor Blitz och PewPew. De är båda helt fantastiska spel :)

9. RURAL

RURAL Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 294

MINA ENHETER

Jag har ett spel att rekommendera. Age of Zombies, utvecklat av snubbarna bakom Fruit Ninja.
    Här kastas du mellan olika tidsepoker och mosar zombies som smitit från ett laboratorium in i en tidsmaskin.
    Du får möta zombieninjor, zombiegrottmän, zombiedinosaurier och mycket annat.
    Stora vågor, redan på första banan känner man att "oj helvete vilken massa zombies!" och det blir bara värre och värre.
    Grafik och ljud är reko, men kontrollerna är bäst. Du kommer aldrig missa styr- / skjutspakarna tack vare en innovativ lösning från Halfbrick Stuidos.

Inte heller är det speciellt stort. 20 megabyte känns mer OK än Gun Bros mäktiga halvgigabytare.
    20;- på Market.

https://market.android.com/details?id=com.halfbrick.ageofzombies&feature=search_result

10. Stajlerboy

Stajlerboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kan bara instämma på RURALs inlägg. Riktigt roligt och beroende framkallade spel. :-)

Sent from my GT-I9000 (SGS) using Tapatalk