Tycker 2.1 var bättre än 2.2 ta mig tillbaka!

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by mikamb, Oct 15, 2010.

1. mikamb

mikamb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur tar jag mig tillbaka till 2.1 igen , tycker att det var mycket smidigare med den och all information från er som fungerade när man försökte utföra vissa förbättringar med luren tex Mixget som fixade ljudet som jag ville . Recovery mode funkar ju inte längre ! Mvh mikamb

2. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Vafasen. Flasha in DrT's rommod så får du både recovery och massa annat gott till telefonen.
    Ang Mixget så lär det inte ta lång stund innan han moddar den för 2.2- nu när Froyo är officiellt släppt till telefunen

3. mikamb

mikamb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skulle järna göra detta men DrT`s rommond ? förstår icke vad du menar .Mvh mikamb

4. Ossian06

Ossian06 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Skulle med vilja veta hur man får tillbaka 2.1 för det var mycket bättre för mig, det har försvunnit lite grejer plus det hackar när man ser film i media spelaren, hittar inte den tråden där det stod hur man gjorde så skulle nån vilja vara snäll och förklara

5. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

När 2.2 funkar som det ska så är det ljusår bättre än 2.1. Fabriksåterställ luren om du inte redan gjort det, men tänk på att alla apps/sms osv ryker då så gör backup innan.

Och kolla så ni kör senaste 2.2(med kies), så ni inte sitter på nån halvgammal version.

6. Ossian06

MINA ENHETER

Jag har gjort det och uppdaterat till det nyaste men tycker inte den funkar som den ska så därför vill jag ha tillbaka 2,1 men det verkar som ingen vet hur man gör om det ens går

7. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

hämta firmware från samfirmware.com och flasha via odin.

8. teapot01

teapot01 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du ändå ska börja flasha med Odin osv så är det helt fel väg att backa till 2.1. Kör i Doc's eller Darky's rom, sätt på Voodo lagfix och njut.

9. Ossian06

MINA ENHETER

Odin har jag ju flashat in voodoo med men doc eller darkys har jag inte provat, är det mycket svårare

10. teapot01

teapot01 Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Då har du clockwork recovery. Bara att lägga in romen på sdkortet och välja uppsatte from zip i recoveryläget.

11. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

OBS! VIKTIGT! Stäng av voodoo lagfix innan du kör in en ny ROM, annars går det sannolikt åt skogen!

12. Ossian06

MINA ENHETER

Tack för svaren, ska kolla igenom clockwork med men är inte så jäkla haj på detta men woodoo fick jag in, är väl bara att jag ska hitta rätt filer som jag ska använda eller så får jag vänta tills 2.3 kommer ut