Tycker att HTC får skärpa sig

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av robinofstockholm, 16 jun 2010.

1. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag vet inte om HTC's personal läser vårat forum. Man jag tycker att det vore en bra ide att börja med.

Det får vara nog med dåliga uppdateringar. Hur kan man pusha ut en sån ostabil och osäker uppdatering som man fick för nån vecka sedan. Kunde inte HTC ha väntat med detta och reda ut det först internt. Dessutom så kan det vara på sin sida att skicka ut en snabb korregering av den uppdateringen som man fick.

Många lider med sina fina Desire lurar. Det räcker att se på forumet vad som är galet i många av våra lurar. Så nåt fel måste det vara.

Tycker att vi brode göra nån slags upprop till HTC att de får faktiskt fixa detta.

Nu får det vara nog med lekandet på amatörnivå. Köper folk en lur för 5000kr så vill man även ha kvalite i mjukvaran !!!

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Får man fråga vad som spökar efter uppdateringen?

Jag har inga problem efter uppdateringen som jag märkt av.

3. ogre

ogre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Jag fick ju luren med nyaste mjukvaran förinstallerad och har hittat följande småmissar:

Batteriet laddar ur upp till 12% medan den sitter i laddaren (ett misslyckat försök till laddcykel troligtvis) Får som effekt att om du tar den ur laddaren vid fel tidpunkt är den inte fulladdad (sämst hittills för mig är 88%)

Uppskickningen till picasa genererar korrupta bilder. Överföringen stannar efter 75-80%

Om man har ljudet i bluetooth headset och har Waze igång så skickar den ljudet till telefonen om det ringer.

Vet ej hur mycket av detta som fanns i telefonen tidigare.

4. Smyken

Smyken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Alarm klockan går inte sätta i snooze längre när man lägger ner telefonen med displayen neråt.
    Att snooza genom att tryck på volymknapparna fungerar endast en gång sedan händer ingentig när man trycker på dem.

Detta fungerade klockrent innan jag installerade uppdateringen !

5. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Att HTC skulle gå man ur huse för att snooze knasar under vissa omständigheter eller batteriindikatorn spökar för vissa, har jag svårt att tro.
    Min fungerar klocka.

6. Andre

Andre Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skönt att man har bytt till Android 2.2. :)
    Hade helt glömt bort de ständiga buggarna man hade, sega menyer, en smslista som hackade något totalt etc.

Telefonen går nu som ett spjut.

7. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Härligt. Hoppas de testar den någon halvår innan de släpper den till Desire. Så den funkar smidigt.

8. orjang

orjang Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har personligen inte haft några som helst problem efter uppdateringen. Att dra slutsatser efter vad folk skriver på forumet kan ge en ganska missvisande bild av hur bra/dåligt updateringen fungerar eftersom inte många skriver något när allt fungerar bra.

Att släppa en snabb fix riskerar bara att ställa till med ännu fler problem.

Var försiktig med vad du önskar... För att få ut väl fungerande programvara finns det bara ett sätt, köra mer verifiering på en stabil kodbas. Verifiering tar mycket tid och resurser i anspråk. Om man ska uppnå hög kvalitet på programvaran så kan man inte släppa uppdateringar särskilt ofta utan att verifieringsarbetet blir extremt dyrt. Personligen är jag beredd att acceptera en och annan "vårta" på telefonen mot att HTC kommer med någorlunda regelbunda uppdateringar.

Om du med amatörnivå menar att det fanns fel i programvaran så lär du bli besviken vilken annan androidtelefon du än skaffar dig.

9. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

robinofstockholm tar ju varje tillfälle i akt att klaga på sin telefon.
    Så det här inlägget får väl ses som en motvikt, jag har inte haft några problem alls med min telefon förutom det här med laddningen av batteriet som är en funktion för att spara på batteriet som jag i ärlighetens namn kan vara utan.

Det finns överhuvudtaget inget jag kan klaga på, allt har fungerat klockrent!

(bara för det så blir det väl en massa fel nu, fast då får jag ställa mig bredvid TS på barikaderna)

10. Claes B

Claes B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Dito.

Jag lider inte det minsta, är vi bara ett fåtal som fått fungerande telefoner eller är det en högljudd minoritet som klagar på petitesser (eller rent av fått trasiga telefoner)?

Jag vill också för den delen veta mer specifikt vad det är som krånglar efter uppdateringen. Det kanske är saker jag inte använder.

Bra att veta, när det gäller 3G problem osv., är ju vilken operatör som används. Jag kör Telia och har en stabil 3G uppkoppling som alltid växlar till WiFi när det finns tillgängligt och lika snabbt växlar tillbaka när det inte finns. Skickade just upp två bilder till Picasa bara för att prova och det var inga som helst problem.
    Bra att veta kan ju också vara vilka appar som är installerade, kan det vara dåligt skrivna appar som ger en del problem medans andra (som jag) verkar klara sig helt.

Edit: Med det inte sagt att HTC ska sluta förbättra en bra produkt, det finns ju alltid saker att förbättra, funktioner som inte är optimala osv.

Last edited: 16 jun 2010
  11. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Förstår inte riktigt varför så många klagar och gnäller på att det är många buggar?

Har haft desire sen release och har inte haft några irriterande problem som jag haft med iPhone och hd2.

Batterit fungerar kanon, inga buggar som knasar telefonen eller liknande. Min polare köpte en för någon vecka sen och han är också hur nöjd som helst.

Allting fungerar kanon och älskar dessa funktioner som sparar contacts, inställningar, wifi passwords etc. Underlättar hur mycket somhelst när man återställer telefonen.

Enda problemet jag har var att telefonen inte stängdes av, men med senaste update så stängs den av på 1-2sek.

Sorry för stavfel har lite bråttom

12. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Vaddå?
    Har Du typ. patent på folks åsikter.. vad man får tycka och inte tycka.

Skärpning faktiskt. Det här är bara ett forum och inget annat, därför är det viktigt att respektera andra människors åsikter. Man behöver inte dela dom men man behöver inte heller nedvärdera.

Last edited: 16 jun 2010
  13. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    682
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Har inte upplevt några problem alla vare sig före eller efter.

14. DroidShout

DroidShout Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    har problem med batteriet, jag blir glad när den håller en dag.

15. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag har inte heller upplevt några problem med telefonen, varken före eller efter uppdateringen.
    Att vissa appar knasar kan man ju inte skylla HTC för.
    Nej jag blir bara mer och mer imponerad av Desire'n för varje dag. Sällan man använt en teknisk pryl så här flitigt, förutom den stationära burken.

16. Xcito

Xcito Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Idag kör jag med DeFrsot0.9b UVOC 1.26ghz.
    Skärmen är på 100% ljus. Och alla sync är på 1h. Använder telefonen hela tiden för att surfa, mail, sms, samtal och lite apps.

Drog ur laddaren ca kl 12.00 och nu är den på 67%. Jag klagar absolut inte. För att det spöar mina förra iPhones som knappt klara sig 12h med så mycket användning.

Även min polare som kör 2.1 stock är nöjd. Hans batteri tid är ännu bättre än min.

Så för er som klagar på batteri tiden. Vad jämför ni med? Nokia 3210?

17. lagge92

lagge92 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

skulle ju passa om du skrev vad du hade för problem? jag har inte stött på några buggar efter uppdateringen...

18. skaft

skaft Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

känns som de flesta felen är handhavandefel. jag har inte haft några fel på min. Min är köpt utan abonemang om det nu skulle vara någon skillnad. Hade lite problem med mms iofs men det löste sig snabbt.

19. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Mycket gnäll ibland.... en del blir helt till sig när inte allt fungerar perfekt.

Jag försöker istället lösa problemet! En dator strular med ibland... inte fan skäller jag på HP för att jag installerat en drivrutin som inte fungerar som den ska eller ett program som inte fungerar perfekt.

Men det är jag det ;)

20. Wellness

Wellness Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tycker att telefonen var lite små buggig innan jag gjorde hard reset (ursäkta stavningen) 3 gånger. Nu fungerar allt klockrent. Innan kunde jag skicka mms ibland och ibland skickade den flera mms till samma person. Batteritiden var inte heller så där jätte bra. Nu fungerar den klockrent och jag älskar min Desire <3