Tyngre emulatorer till mobila enheter?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av alexelrey, 12 mar 2012.

1. alexelrey

alexelrey Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    299
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Sedan länge så har jag haft N64oid emulatorn i mobilen. Det började med Desire Z där grafiken inte var den bästa men man hade ju ett tangentbord som passade perfekt till kontrollerna. Nu har jag v.2.4 på min SGS2 och nu flyter det på riktigt bra! Ocarina of Time och majoras mask laggar inte och visar inga spår av mosaik effekten på skärmen...
    Min fråga nu ställs till utvecklare eller spekulanter!
    Kommer vi att se exempelvis Gamecube emulatorer till våra 4 kärniga bärbara leksaker? På datorn är ett minimum krav på exempelvis Dolphin att man har ett bra grafikkort och en dubbelkärnig processor. Vad tror ni?

2. Cesno900

Cesno900 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Av erfarenhet då jag använt Dolphin emulatorn (GC/Wii) så tror jag det kommer ta ett tag, tror inte resurserna är problemet utan få folk som kan porta koden eller skriva från scratch till android. Wii spel kräver en ytterst snabb CPU men GC bör inte ha det problemet.

3. alexelrey

alexelrey Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    299
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Själv använder jag en 64 bits W7 som OS, med 2,4gHZ AMD Turion x2 tillsammans med 1 gig ATI Mobility HD 5650 och tycker att det fungerar bra, både Wii och GC. Vissa Wii spel är fortfarande kassa. Men det kommer väl krävas ett rätt stort arbete att skapa en sådan app till Android kan jag tänka mig... Den som lever får se!