Type Fresh i X10mini (och förmodligen Pro)

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av baker666, 4 aug 2010.

1. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Hejsan.

Jag hade lite problem med att få TypeFresh appen att fungera. Den ville helt enkelt inte kopiera in fonterna jag angav.

Efter lite rotande upptäckte jag via logcat att när typefresh skulle köra ett cp-kommando så failade det. Jag laddade upp en shell och skrev cp , command not found.

Googlade detta lite och hittade en thread som beskriver felet och hur man fixar det. Nu hade jag inte busybox där de rekommenderar utan eftersom jag följt rootguiden så låg den i system/bin. Jag hoppade in där och körde './busybox --install'. Sen provade jag att skriva cp igen , och fick upp en förklaring hur cp-kommandot fungerar.

Igång med Type Fresh igen och körde samma procedur , nu kom popupen upp som frågar om man vill reboota. (Lite spännande för en del av tecknen var kinesiska eller nåt. ;) ) Jag tryckte japp och höll tummarna , och det fungerade!

Det är såklart mycket enklare att kopiera in fontfilerna med rootexplorer eller nåt , men TypeFresh funkar bra och man slipper klödda... :P

Tänkte bara dela med mig av upptäckten.

Nån som lyckats byta ut bakgrunden på statusbaren på X10mini? Läste om nån som provat , och hans telefon startade inte igen så jag vågar inte... :cool: