Fråga: tysk S3a

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Prodrive, 1 november 2012.

1. Prodrive

Prodrive Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    408
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max
    Köpte min s3a på webhallen igår och det visar sig vara den tyska varianten med förinstallerade appar på. Apparna är på tyska, så som tidningen Bild osv. är det något jag bör vara orolig för va det gäller uppdateringar osv? kan jag gå tillbaka och kräva en "svensk" variant??

När jag påpekade detta för personalen så sa dem åt mig att jag kan avinstallera dem apparna genom att gå in på inställningarna och avinstallera/avaktivera bara så ska det vara bra.

tacksam för svar/ synpunkter.

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Jag skulle, innan man börjar använda den för mycket, flasha den med odin och version NEE som är den nordiska versionen utan Samsungs systemprogramvara och efter det göra en reset på mobilen så den blir helt rensad, då kommer alla uppdateringar vara på den svenska marknadens villkor.

Om priset inte va speciellt bra hos webhallen så kan du också lämna tillbaka den för att markera du inte är nöjd och köpa den någon annanstans. Fast bara så du vet så är hårdvaran identisk mellan marknaderna. Så länge den heter gt-I9300.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

3. BarT

BarT Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Det är ingen fara med att köra den tyska luren från Weballen, den är t o m Kies-kompatibel :) Tycker du inte om de specifika tyska apparna så är det mycket riktigt bara att avinstallera dessa, lätt som en pannkaka. De kommer dock tillbaka i samband med uppdateringar.

Annars kan du följa kendobendos råd och blåsa in den nordiska NEE. Lika lätt som en pannkaka det med och så slipper du fundera kring tysk vs nordisk Jelly i framtiden :)

4. Prodrive

Prodrive Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    408
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 PRO Max
    vaknade imorse och sökte då efter uppdateringar........då dök jelly bean upp på skärmen:)
    behåller luren då alla garantier håller här i sverige med. Tack för dem snabba svaren grabbar.

5. bg_nicko

bg_nicko Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

fick själv en tysk T-mobile branded lur när jag köpte min lur i sverige.