Tyskt kontantkort med datatrafik

Diskussion i 'Off Topic' startad av hardcoder, 25 mar 2010.

1. hardcoder

hardcoder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej tänkte hör om här finns någon som har koll på det smidigaste sättet att använda sin HTC Magic i Tyskland.

Jag ska åka iväg till Berlin 4 dagar i slutet av Maj och tänkte verkligen testa utnyttja alla roliga apps som kräver datatrafik osv.

Man kan ju givetvis då inte använda sitt vanliga Telia-abonemang... eftersom jag skulle bli extremt fattig då och troligtvis få en artikel i aftonbladet... så jag tänkte kontantkort.

Förslag? tankar? Vad ska man ha?

2. Teknohead

Teknohead Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Huawei Mate 8 Mochagold 4gb/128gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Imorgon åker jag till Berlin och det skulle sitta fint med ett bra tips på tyskt kontantkort för tele och data att köra när jag är där.
    Någon som har bra (och snabba) tips?

3. hardcoder

hardcoder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tjena, jag skaffade aldrig något tyskt kontantkort när jag var där. Det fanns gott om öppna wifi nät som man kunde använda sig utav. Visst hade man haft ett 3g-kort hade man kunnat navigera med sin telefon, men det blev lite mer spännande med en papperskarta :-)

Ha en fin resa till Berlin!

4. daviden

daviden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Måste tipsa om att T-Mobile Wireless har väldigt många utspridda hotspots, iaf. i centrala München, Berlin och Hamburg.
    Klart värt de ~300 kr det kostar för en vecka.

5. Teknohead

Teknohead Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Jag var inne på Saturn på Alexanderplatz och frågade säljarna där, men sa att det inte finns någon bra lösning i Tyskland. Man måste registrera sig hos operatören för att få köpa ett kontantkort och för att kunna göra det måste man bo i Tyskland och kunna visa upp diverse intyg på att man gör det och har rätt att bo och arbeta i Tyskland.

Inte direkt som här där man knallar in i närmsta kiosk och lyfter ut ett kontantkort :(

Det fick bli till att surfa klart på wlan i lägenheten och sen köra med apndroid påslaget under hela tiden.

Är det någon som hittar en bättre lösning är jag idel öra eftersom jag åker till Berlin både titt som tätt och skulle gärna kunna köra obehindrat med datatrafik när man är där!

6. blittan

blittan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER