Tyst läge och alarn knas!

Diskussion i 'Hero' startad av Metalmac, 26 jul 2010.

1. Metalmac

Metalmac Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 9

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 9
    Info:
    Emui
    Telefon 2:
    Xiaomi mi A2 Light 3/32Gb
    Info:
    Imui
    Övrigt:
    Google ChromeCast
    Hej!

Någon mer en jag som uplever att telefonen ändrar sig till tyst läge av sig själv lite nu och då och att alarm klockan inte fungerar som den ska sedan ni uppdaterat till Android 2.1?
    Jag har stora bekymmer med detta, kommer för sent till jobbet pga att den jä*** telefonen inte behagar ringa på morgonen, inte förens jag väcker den ur sin vila, och så hör jag inte när det ringer pga att den ställer sig i tyst läge av sig själv.
    Någon som vet vad det kan vara?

2. eal

eal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Om du vill ha kontroll över volymen kan jag rekommendera AudioManager.

Jag är nojig av mig och har vid ngt tillfälle fått volymen på larmet mute:at (av kameran tror jag det var) men med audiomanager får du full kontroll. :-)

3. anderssoncarina

anderssoncarina Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2 Compact
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    När min telefon var nyköpt (oktober -09) hade jag lite problem med "tysta alarm", men det löste sig av sig självt efter ett tag. Har inte haft några problem i flera månader. Men så i morse ringde alarmet, jag snoozade och det ringde igen och höll på ett tag så (varför stiga upp när väckarklockan ringer?), sen av en slump tittade jag på mobilen och såg att själva skärmen "ringde" på exakt samma sätt som när alarmet ringer, men det kom inget ljud ur högtalaren. Vet inte vad som kan ha hänt, om jag kom åt något när jag var halvvaken och snoozade?

Men det verkar ju vara lite varierande kvalitet på alarmfunktionen... Tyvärr... Kanske inte hjälpte dig så mycket iofs. Jag har inte råkat ut för problemet att den går i tyst läge av sig självt så man inte får någon ringsignal för ett vanligt tel.samtal.

Jag har AudioManager, men ändrar inte volymen så ofta så jag brukar bara gå in och kolla läget där ibland. Men ändrar man volymen ofta på olika grejer är den ju mycket smidigare att använda sig av än att behöva gå in i varje app för att ändra.

4. dek

dek Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    152

MINA ENHETER

Har med haft lite problem med alarmklockan, hade ställt den på den tid jag skulle gå upp. Brukar ställa 2 alarm, ett 06:15 och ett 06:20, mest bara för att vara på den säkra tiden! Vaknar 06:15, kryssar ur båda alarmen och går upp men sedan 5 minuter senare så ringer det som bara den! Fattar inte varför..

Hade även problem med att det inte ringde ibland, såg bara att jag fått missade samtal. Anande att det var funktionen som "sänker ringsignalen när man rör på telefonen".. Provade att stänga av den och nu funkar det kanon. Misstänker att den är lite "felkalibrerad" och kanske råkar sänka ringvolymen när man går eller liknande.

5. Laj.

Laj. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Angående problemet med att alarmklockan inte riktigt vill ljuda så hade jag samma problem, just efter 2.1 uppdateringen. Har aldrig haft problemet förut men då det inträffade 2 ggr under kort tid så antog jag att ngt var knas. Av en slump hittade jag en tråd där ett inlägg handlade om att möjligen taskkillern kunde gå in och stänga ner alarmet. Jag avinstallerade därmed min taskkiller och har sedan dess inte haft problem med att komma i tid till jobbet. ;)
    Sedan om det beror på ovannämnda anledning låter jag vara osagt, men jag kör vidare i alla fall.