U8220 ansluta till datorn

Diskussion i 'U8220' startad av epril, 14 feb 2010.

1. epril

epril Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har beställt mobilen Huawei U8220 från tre!

Någon som kan hjälpa mig med hur man ansluter till datorn?
    Har försökt både med USB kabel och genom bluetooth!!

Genom USB kabeln hittar den inte vilket pogram det ska använda, och genom bluetooth hittar enheterna inte varandra trots att båda är synliga!

Fick med en liten liten CD skiva till som user guide finns på! Men det är ju ingen DVD skiva så jag kan ju inte installera den på datorn om det är det som krävs för att få rätt program.. :/

Hur har ni gjort? :)

2. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Får du upp en liten usb-symbol i telefonens notificationbar? Dra ner baren och klicka på den i såna fall, och välj "Mount", så känner datorn igen telefonen som usblagringsenhet. Annars vet jag inte, jag bara pluggade in, gjorde som ovan, och drog över det jag ville ha.

3. njb

njb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Och varför skulle du inte kunna installera det som eventuellt finns på cd skivan?
    Du kan med 99.99999% säkerhet spela cd skivor i din dvd läsare i datorn. Sen att den är mindre spelar ingen roll... finns till och med skivor i kreditkorts format

4. epril

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

heglen: Tack, ska försöka igen! :)

njb: Om du läser igen skrev jag "liten liten CD skiva"! Den är alltså hälften så stor som en vanlig DVD skiva och sådana skivor kan inte min dator läsa!

5. epril

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nepp, det kommer inte upp ngn usb symbol! Datorn söker och försöker installera enheten men så kommer det upp att det inte går och att jag kan testa att installera med CD skiva om jag har ngn!
    Men som sagt, det är ju ingen sådan CD skiva jag fick till!

Men vad har ni för inställningar aktiverade i mobilen?

6. Sufler

Sufler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S 9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S 9+
    o_OSkivan Du beskriver är mini dvd(tror att det heter så) där har Du 2 st program som skall installeras till data , se även del av uppackningsvideo på forumet, det ena programmet PC suite det andra Dialup som Du använder för att telefonen skall fungera som modem

7. epril

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, men min dator kan ju inte läsa skivan!..? :(

Men jag lär la komma på nått..hoppas jag! :/

8. epril

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

efter många försök med att trycka ut och in CD skivan funkade det äntligen att instellera! :P
    Bara att nu kan inte de pogramen hitta mobilen heller! ;o Blir cp på sånt! ><

9. gjarnling

gjarnling Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kör du trådlöst använd WebSharing för filöverföring till och från mobilen.

10. öigaard

öigaard Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har du ett mineskort i telefonen ?
    jag provade utan ock fick ingen kontakt med datorn :(

11. bobbalobba

bobbalobba Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du måste göra om din mobil så att den blir som ett USBminne. I meddelande-baren så kan du välja om "du ska överföra filer till din dator", och därifrån montera din mobil. Så går det till för mig i alla fall. Behövde inte heller installera något program. :)

12. Steff0

Steff0 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Panik

Asså jag beställde min huawei u8220 från tre och fick med exakt samma kit som epril. Har exakt samma problem och har absolut inte hittat någon lösning alls.
    Jag installerade pc suite och allt.. Kopplade in mobilen med usb kabel i datorn .. läste mig till att man skulle aktivera usb bla bla bla för masslagring.. har gjort det .. Men min dator känner inte av ett dugg...
    Händer absolut ingenting.. Det är heller inget fel på usb uttagen dock eftersom Mobilen laddar sitt batteri utan problem ...

Har läst i 2 timmar på detta forum och på internet generellt och hittar ingen lösning som fungerar för mig..
    Snälla nån som är smartare och bättre än mig.. hjälp Plix. Panik .. Krävs också att tilläggas att jag använder mig av windows 7 om det kan vara betydelslefull info

13. Sufler

Sufler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S 9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S 9+
    Vad är det Du vill göra?? är det frågan om att komma åt mineskortet; i så fall koppla telefonen ihop med dator och låt windows hitta enheten,händer inget så går Du till inställningar i telefonen allmän info-Usb masslagring och avmarkerar detta.
    Gå in i din dator och titta i fall enhet F har dykt upp, i så fall dubbelklicka på den och utförska tel kortet.Hoppas att detta är till nytta.....

14. fiskmasen

fiskmasen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Xiaomi Mix Fold 2

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mix Fold 2
    ROM:
    Lineage OS
    Telefon 2:
    Essential PH-1
    Telefon 3:
    Nokia n900
    Platta:
    Microsoft Surface Pro
    Du är en n00b ;)

Gå in i enhetshanteraren och de enheter med utropstecken framför väljer du att söka efter en ny drivrutin och välj platsen "x":\"xxx"\PC Suite\driver\"ditt OS"

Last edited: 22 maj 2010
  15. ptb

ptb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kan tilläggas att programmet som medföljer installeras utan problem men även när minnes kortet vissas som aktivt och telefonen utan problem kan användas som "removable device" kan deras pc suit inte hitta telefonen mest pga att den versionen som finns nu finns inte verkar det som för en fullt fungerands till win 7 x64 version. ngn som vet vart det kan finnas får gärna höra av sig :)

Hittade idag att en hel del av drivrutinerna ligger i själva programmets mapp i drivar foldern dock hittar inte windows dem själv utan du måste peka dit för det

Last edited: 14 jun 2010