u8220:n och batterifrågan

Discussion in 'U8220' started by gummo, Feb 26, 2010.

1. gummo

gummo Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Vi som köpt u8220:n kanske är lite för tysta om det här, men nu vill jag ta bladet från munnen med batterikrångligheterna.

Det är allom bekant att batteritiden är under all f*cking kritik. Jag har ju bara standardlurar att jämföra med - det är min första touchscreen och första android - men nog sjutton kan man begära att batteriet ska fixa mer än 7-8 timmar med rimlig användning (säg, 1 timmes musiklyssnande, 4-5 sms-skickningar och 15-20 minuters surf)?

Frågan är - hur förhåller sig batteritiden för den här telefonen till andra, jämförbara? Och, hur löser ni den korta batteritiden?

Last edited: Feb 26, 2010
  2. tobbek

tobbek Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Min drog med ur sig på en halv dag när jag hade facebook appen igång, inloggad på facebook + widget:en igång. Men nu är jag urloggad från facebook och har inte widget:en framme, har kört så i 2 dagar och igår morse tog jag telefonen på morgonen från laddning och har pratat lite och sms:asde några samtal och laddade ned lite från market och så under dagen på jobbet sen när jag kom hem på kvällen pillade jag med lite med telefonen och när jag gick och la mig kl 23 ca hade batteristapeln minskat ytterst lite, hade nog 70% kvar i.af, men nu laddade jag den över natten i.af, jag har wifi igång hela tiden, eftersom jag har wifi på jobbet och hemma.

Last edited: Feb 26, 2010
  3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    stäng av google sync om ni inte måste ha det, synka manuellt

ta bort "hämta epost vad 15:e minut"

osv osv, det gör massor på batteritiden. Samma sak med FB-appar, twitter-widgets and so on

4. tobbek

MINA ENHETER

Hmm jag vet att jag hittade hur ofta man ville synca epost och kontakter för ett tag sen, men nu kan jag inte hitta det? Under Settings -> Data syncronization kan du ju inte välja hur ofta? går ju bara stäng av synk där? Var hittar man hur ofta? Har för mig det fanns typ 15:e min upp till 6:e timme, har för mig jag ställde in var 6:e timma men nu hittar jag inte var det var?

5. wmb

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    tryck meny när du är i din mail-app

6. tobbek

MINA ENHETER

Hmm klickar på Gmail ikonen, har även en genväg direkt till inbox, för att läsa mail, men hittar inte synk intervallen där under inställningar?

7. wmb

Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    nä, du har rätt. Gmail körs väl med Push, så enda sättet väl väl att stänga av automatisk syncronisering, eller köra med gmail i en annan app.

8. boje

boje Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur är u8220 jämfört mot tex HTC Hero, Appel iPhone?
    Kan vara intressant att veta. Har en Tatto idag och är rätt sugen på en u8220.

Mvh Patrik

9. tobbek

MINA ENHETER

Har en u8220 och laddar den varje natt, har wlan på hela dagarna ringer kanske 5-20 min /dag och skickar 5-10st sms och laddar ned lite från market och så, framförallt blir det mest användande framför tv:n under kvällen och så har jag kanske skärmen tänd 1-2 timmar totalt och surfar och laddar ned program och testar, (nyhetens behag, har bara haft telefonen i 2 veckor) och när jag går och lägger mig omkring kl 23 på kvällen så har jag ca 20-30% kvar av batteriet. Dock så hade jag facebook appen inloggad några dagar i början då när jag tittade på batteri info så hade cpu varit running 100% under dagen och detta resulterade i att batteriet var slut kl 17 när jag åkte hem från jobbet så jag fick sätta den på laddning när jag kom hem. Lika så häromdagen när jag hade provat någon app som gjorde "rap och fis ljud" för att skämta med kompisar, jag råkade få igång appen av misstag på morgonen men gick ur den med bakåt knappen på telefon, men den hade ändå legat och dragit 100% cpu under hela dagen, så dåligt kodade app spelar STOR roll på batteritiden som även skrivits i tidigare trådar. Facebook appen vet jag inte om det var tillfälligt att den bråkade men jag har den installerad men är inte inloggad nu och upplever att jag har bra batteritid nu, även att jag har wlan på hela dagen, dock har jag inte använt gps:en något vilken jag vet drar en hel del batteri också, även blåtanden ska väl dra en hel del.

Last edited: Mar 5, 2010
  10. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag löser batteriproblemet genom att stänga av 3g-nätet när jag inte använder det och stänga av Wi-Fi när jag inte är inom ett sådant nätverk, det gör underverk.