Det är säkert många som tänkt på hur dåligt respons det är i skärmen om telefonen ligger ned på t.ex. ett bord! Tidigare har jag hört att det beror på telefonen ligger horisontellt, men det är inte lutningen som är problemet utan det är att man inte håller handen på baksidan av telefonen som gör att det inte funkar! Testa själva att lägga telefonen på exempelvis en säng och försök styra den via touchskärmen. Pilla sen under ett finger i mitten på baksidan av telefonen och försök använda telefonen och vipps så funkar det Ett sätt att lösa problemet är att ansluta laddaren, då går det hur bra som helst utan att ha handen på baksidan av telefonen. Det här kanske alla redan har märkt men jag kände att jag behövde någon art tala med angående mina problem
Har också märkt av detta. Jag kan ha fel, men jag tror att det kan bero på tekniken i skärmen, dvs därför att det är en kapacitiv avkänning på den, och den därför behöver två poler (baksidan), vilket den då får när den ligger i handen. Jag vet sedan jag jobbade med elektronik att det uppföra sig väldigt konstigt när man har fingrar för nära komponenterna. Speciellt när det är höga frekvenser som ska hanteras. Då uppstår kapacitanser (som i skärmen), som för elektronik normalt är oönskat. Därför avgränsas ofta elektronik av med plåtdetaljer för att slippa sådan påverkan, men i detta fall så vill man ju ha det. Svår att förklara vettigt. Finns säkert bättre och enklare förklaringar. EDIT: Hittade detta om det kan tillföra något.
http://android.modaco.com/content-page/298531/how-to-make-the-pulses-screen-more-responsive/page/80/ Så kan man ju göra med
Ja, det kan mycket väl ligga något i det du säger! Har också läst att det kan bero på att telefonen får bättre jordning om man själv håller i den och att det gör att touchen funkar bättre. Jag tycker iaf att det är irriterande att man inte kan använda telefonen när den ligger ner på t.ex. ett bord. Det här problemet märks inte alls i exempelvis iphone! Någon som testat det där med att sätta dit en folie som dom gör i länken dalton skickade?
Haha märkte också detta nu. Man måste trycka bra mycket hårdare när den ligger på ett bord, och som du nämde räcker det med att bara nudda backsidan på telefonen för att man inte alls behöver trycka lika hårt.
Jag upptäckte detta med sämre respons när man inte håller i telefonen för ett tag sedan, nu vet jag ungefär varför. Tackar för upplysningen 1an