Ubiquiti Dream Machine + AccessPunkt

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Claysson, 14 dec 2021.

1. Claysson

Claysson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

Bor i ett två-våningshus med fiber/teknikskåp på nedervåning där jag tänkt byta ut routern till en Ubiquiti Dream Machine, och dragit en nätverkskabel upp till övervåning till tv-bänk (ps, xbox, tv-skåp). Jag skulle nu vilja ha en accesspunkt (Ubiquiti) här uppe men även kunna koppla in alla konsoler + tv med kabel istället för trådlöst när jag ändå har kabeln. Är det en Ubiquiti-switch som jag kopplar in kabeln i, för att sedan från switchen koppla in accesspunkten, samt även xbox mm.

Samt, så behöver jag förmodligen ytterligare en switch på nedervångenen tillsammans med routern då det inte räcker med de 3 nätverksportar som blir över i routern. Så alltså två switchar, samt då en router och en ap. Detta är min plan, så tänkte kolla hur ni hade löst detta, om det kanske kan bli någon förbättringar då jag sällan planerar nätverk.

Mvh

2. EricG

EricG Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Det stämmer. Det finns billigare switchar men då mister du kontrollen över switchen. Kommer alla Ubiquiti-switchar med PoE-portar?