UCCW + nova grids förvirring

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av Wiruz, 4 apr 2013.

1. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Okej jag har försökt göra egna skins till UCCW men det är lättare sagt än gjort.
    Tycker allt hamnar fel. gör jag tex 2 identiska banners och vill att dessa ska gå ihop med varann så garanterat gör dom inte det i UCCW! Det finns inget sätt att possitionera saker med precision ?.

Samma gäller Minimalistic text. Allt hamnar där det hamnar och jag fattar inte hur folk lyckas göra skins till UCCW med andra program involverade.

Finns det någon sida med något form av template till Photoshop så man vet vart griden går ?

Menar i Photoshop kan jag få det att se bra ut men så fort man delar upp olika sektioner så fuggar det ur i UCCW och minimalistc text då jag inte vet vart tex texten hamnar

2. DavidW

DavidW Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ladda ned och lär dig SSlauncher. Med den kan du flytta appikoner och widget och textlänker pixel by pixel. Om du kolla på http://mycolorscreen.com/ får du kanske några tips. Du kommer också att se att många väljer SSlauncher. När jag sist lekt med ded insåg jag ganska snabbt att minimalistictext och UCCW behövdes inte längre eftersom man kunde göra det mesta med SSlauncher. Man kan till och med ha en annan bakgrund på varje sida av hemskärmen!
    En varning bara! Inlärningskurvan är utmanande och de exempel utvecklaren själv ha på Play Store är riktigt fula.
    Lycka till

3. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ok tackar för tipset. Jag har köpt ssLauncher the Original för ett tag sen men fortsatte att köra Nova då jag tycker det flyter bäst. Dock har den sina begränsningar :(