Udda problem med docka till Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av hackeron, 20 mar 2011.

1. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hej, har ett lustigt problem. Jag har köpt en docka till telefonen och jag använder mig av ett program som heter lightning bug som är väckarklocka-app med regn-ljud osv. Problemet är att denna applikation startar automatiskt varje gång jag stoppar in den i dockan. Någon som vet hur jag får bort detta?

Har kollat i applikationen och det finns ingen inställning som styr detta vad jag kan se.

Applikationen startar inte när jag ansluter datorkabel eller laddare.. Bara när jag ansluter den till dockan??

2. Mellon

Mellon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag skulle gissa att det är så här. Telefonen vet om den är kopplad till just en docka och inte bara en usb-sladd.

När du sätter den i dockan så får telefonen ett meddelande att en är satt i en docka. Din app lyssnar efter det meddelandet och startas då automatiskt.

Finns även liknande appar som känner av om man sätter telefonen i en bil-docka.

Så detta betyder att om det inte finns någon inställning i din app att stänga av den ifrån att lyssna på det där meddelandet så går det inte att få bort.

Hoppas att det bringat någon klarhet :)