Ugn eller kombiugn med mikro eller separata

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Jayjay2, 11 mar 2025.

1. Jayjay2

Jayjay2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Är på jakt efter ny ugn samt matchande mikro som ska byggas in i högskåp. Så velar mellan ugn samt ugn med inbyggd mikro funktion. Eller en dedikerad ugn samt en dedikerad mikro.

Någon som har bra inputs att ge?
    Eller avråda?

De med appar som går styra, hur bra är apparna eller har något märke sämre/mer begränsad app?

Ugn med inbyggd mikro. Ser de saknar roterande tallrik, hur bra fungerar mikron då? Eller är det ojämn uppvärmning?
    Hur bra fungerar Ugnsfunktionen i en sån?

De ugnar som har ång funktion, gör det skillnad verkligen eller är det mest en gimmick som egentligen inte behövs?

De ugnar med inbyggd air fryer, samma där, fungerar air fryern bra eller gör den halv dant jobb?

De märken jag sneglat på mest är egentligen siemens samt bosch. För ser inte hur maten ska bli godare i en Miele eller Gaganau för dubbla/trippla priset. Vill absolut inte ha något från elektrolux gruppen (AEG/Whirlpool/Electrolux).

Förväntad boendetid är 6-8 år till i bostaden.

Har ni några råd att ge eller avråd åtminstone som kan styra mig rätt?

2. Holabanarne

Holabanarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    555
    Telefon:
    Xiaomi 11T

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Redmi Pad Pro 8GB 256GB
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    Utan tvekan skulle jag satsa på separat mikro, och en ugn med eller utan mikro.
    Du kommer garanterat hamna i lägen när du har något i ugnen och behöver mikra något samtidigt.

3. Jayjay2

Jayjay2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

Ja exakt jag är ute efter en separat ugn, samt en separat kombiugn mikro/ugn eller separat mikro.
    Frågan är egentligen om dessa kombi mikrar bra. Skulle vara trevligt att kunna laga 2 maträtter samtidigt men inte på bekostnad på en dålig mikro som inte värmer jämnt då mikro funktionen används oftare. Så tänkte om någon har erfarenhet kring dessa kombi mikros.

Samt så är jag ute efter digitaliseringen, tanken av att kunna starta och stänga av min ugn på avstånd eller förlänga tiden vore trevligt så maten kan bli klar när man kommer hem. Men vill inte sitta med en halvdan app som är värdelös att använda.

4. Jayjay2

Jayjay2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Jag har aldrig hört om en ugn med kyckling i skapa problem i ett modernt hem :) eller en långbakad 5-6h gryta. Finns timers att ställa in som fungerar ypperligt och aldrig fallerat. De är väldigt säkra nuförtiden.

Går dock helst tillbaka till ursprungliga frågeställningen nu <3

5. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 188

MINA ENHETER

min tanke angående grundfrågeställningen.

Välj separata enheter, om en del går sönder kan man bara skicka in denna inte bli av med alla funktioner som med en kombienhet.