Problem: Unbranda

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av pazante, 12 mar 2012.

1. pazante

pazante Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag försöker unbranda min sensation men kommer ingen vart har använt denna guiden.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1193033

Kör med revolutionary
    Den hittar min telefon å så men sen blir det bara unable to get root
    Finns det något annat sett å få S-OFF så man kan ändra CID och lägga in en ny ruu
    Min H-Boot är 1.18.0000
    och jag har använt en linuxmint live cd då revolutionary inte funkar på mac

Mvh Pazante

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Är du säker på att den inte är s-off ändå? Starta luren i hbootläget och kolla om det fortfarande står s-on. Finns lite mer info kring s-off mm i den här tråden http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300 kolla särskilt det andra inlägget, där finns det lite felsökning, bla detta ang ditt felmeddelande:

3. pazante

pazante Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Japp det står fortfarande s-on i h-boot.
    Får väl låna en windows dator å se om det går bättre med den.
    Går det e nedgradera h-boot utan å ha s-off?
    Måste man göra permanent root på sensation och går det å göra utan å ha s-off

4. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Det ska ju gå att göra s-off med 1.18.0000. Nu hade jag hboot-version 1.17.nånting på min, men jag gjorde s-off via ubuntu så det borde inte behövas windows, men det är ju inte fel att prova. Där är det viktigt att man använder rätt drivrutiner, kolla noga i tråden som jag länkade till, där är det utförligare beskrivet hur man fixar s-off.

Har svårt att tänka mej att det funkar att nedgradera hboot utan s-off, men jag har ingen erfarenhet så jag kan mycket väl ha fel. Om jag fattat rätt så är inte luren s-off om man använder HTCdev för att roota och då kan man ju ändå ha permanent root. Har iofs ingen erfarenhet av det heller, jag körde revolutionary för att göra s-off på min lur. :)