under 10% batteri tid kan jag inte starta vissa saker?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av aka_the_barf, 30 apr 2011.

1. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

knallade iväg till affären för att köpa lite godis då jag inte orkar valborgsfira för jag mått dåligt idag.

batteriet var då på 11% kvar så skulle jag på hemvägen lyssna på lite musik med ett par tunga matkassar. men så fort jag öppnade musik spelaren så sa den låg batterinivå och stängde spelaren.

det roligaste är att jag kan starta upp mycket mer strömkrävande aplikationer tex spel.

finns det något sätt jag kan gå förbi detta?

sen att det beror på batteriskydd låter helt efterblivet då det finns 2 kretsar avsedda för att skydda batteriet och kommer klippa strömmen innan det blir farligt.
    kan det vara så att man inte kan starta vissa saker PGA dataförlust eller korrupt android system om batteriet "klipper" strömmen.

2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vad jag vet är musikspelaren i SGS gjord för att inte köra under 10%, byte till annan spelare (som antingen inte har den spärren, eller har möjlighet att stänga av den) borde hjälpa.

Anledningen är nog att det kan vara bra att kunna ringa på en telefon, inte alltför kul när batteriet är dött av att man missat att stänga av musiken.

3. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Är väl som föregående talare, Samsungs egna tjänster funkar antagligen inte så bra med låg batterinivå som en varning för att spara batteri?

4. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

kör sällan mobilen med lågt batteri men får väll ta ned någon annan musik spelare och bara ha när det väl händer.

gillar batteriet, för en timme sen var det nere på 8% nu har det hoppat upp till 9%, selfloading :)

tack för svaren

5. Nizzadaz

Nizzadaz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Ja! Jag har inte fattat det riktigt. Jag har trott att det är något lagg?!
    Ofta den har "selfcharging"? För ibland när den har typ 11% och jag låter den vara i ett tag. Sedan när jag tar upp den kan den ha typ 18%.
    Kan någon förklara varför?!

6. jesperr

jesperr Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Vet ej om detta är sant men jag tror följande:
    När det står på 11 % så har du diverse program igång (telefonen gör en beräkning att batteriet tar slut om x antal minuter = 11 % på din lur).
    När Android (din telefon) stänger av onödiga program så minskar batteriförbrukningen och du får en längre användningstid = batteriets procenthalt ökar.

Det är vad jag tror o_O

7. Nizzadaz

Nizzadaz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Okej, det är rätt så konstigt isånnafall. Jag tycker att batteriet ska visa hur många % du har kvar. Om du vill veta hur mycket en app tar i batteri finns ju det i settings!

8. seppok

seppok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ladda batteriet, pojkar! Det hjälper ;-)