underliga mms

Diskussion i 'Hero' startad av teddan, 25 augusti 2009.

1. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har en högst underlig bugg i min hero. De är nämligen så att när jag mottager mms så står det två timmar efter verklig tid. T.ex om jag får ett kl åtta så står det att de kom klockan tio. Väldigt underlig då de bara gäller mms. Sms fungerar utmärkt.

Detta blir störande då mmsen hamnar före i listan trots att jag slickat flertalet Sms under de där två timmarna.

Någon med en lösning?

2. echt

echt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Xperia Z5 Compact
    Kan ju bara anta saker men skulle tro att din operatör signerar sändningen och lägger på en tidstämpel som då är GMT+2 som det ska vara i mobilen har du då har du då oxå inställt på +2 och din mobil fattar inte att tiden redan e pålagd och lägger då till detta på tiden igen.
    Därav får du +2 extra timmar, när vi går till vinter tid blir det nog +1 timme, vet att Magic har svårt med det där med operatörsklocka iaf så det är min gissning för när jag ber min Magic synca tiden med 3 nätet får jag GMT bara och måste ställa in +2.

Detta problemet har jag haft med alla de ROMs etc jag testat båda Magic och hackade Hero roms.

Någon direkt lösning har jag dock inte tyvärr :(

3. teddan

teddan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, något sådant var jag också inne på. Men de är ju bara mms som strular och inte sms . De som gör de heöa lite svårare