Problem: Underligt värme/data/batterifenomen

Discussion in 'Galaxy S2 - Allmänt' started by Steeler, Jul 19, 2011.

1. Steeler

Steeler Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

God afton.

Måste bara få delge ett underligt beteende min Galaxy S2:a haft under de senaste dagarna. Åkte i mitten på förra veckan till min sambos föräldraras stuga för att tillbringa några semesterdagar där. Redan första kvällen, när jag sätter telefonen på laddning, märker jag att den blir het... Tänker väl inte så mycket mer på det förrän dagen efter så jag även ser att dataförbrukningen har skjutit i höjden. Telefonen har enligt 3G Watchdog och PhoneUsage använt cirka 700 mb (!) över natten... När jag kikar på top apps i PhoneUsage för senaste månaden ligger "Spotify" och "Nedladdningar" i topp.

Alltså, så fort jag hade datatrafik igång så drog telefonen ruskigt med batteri, blev ruskigt varm och använde datatrafik som aldrig förr. Och varken 3G Watchdog eller PhoneUsage buggar, för visst har jag fått ett SMS från Telia som säger att jag utnyttjat hela min månadskvot på 1 GB.

Stugan ligger några mil utanför Örnsköldsvik, och idag på vägen hem stannade vi till i just Örnsköldsvik för att titta runt lite i stan och då passade jag på att slå på datatrafiken igen, och telefonen fungerar som den ska... Kan också tillägga att min sambos föräldrar inte bor så långt från stugan och där har jag haft med mig telefonen tidigare utan att den uppfört sig på detta sätt. Enda skillnaden är att jag sen dess installerat en uppdatering, kanske har med den att göra?

Iallafall, tycker det är mycket underligt, är det någon som varit med om något liknande?

Bifogar en bild: